۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۳۲۳۹۶
عضو مجلس نمایندگان ترکیه:

گرو‌ه‌های تکفیری ابزار ائتلاف ننگین غربی‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس نمایندگان ترکیه با تأکید بر این که جبهه غرب می خواهد با جنگ‌های مذهبی توانایی مسلمانان را بگیرد، گفت: گروه‌های تکفیری و افراطی در حقیقت ابزار ائتلاف ننگین گروه‌های مرتجع شده‌اند.
کنگره بين المللي " جريان‌هاي افراطي و تکفيري از ديدگاه علماي اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی اوغلو، عضو مجلس نمایندگان ترکیه در دومین روز از «کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» گفت: کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد تحولات سیاسی هستند.

 

وی افزود: غربی ها می خواستند در سوریه تحولات سیاسی را تغییر بدهند که با توجه به نقش ایران و حزب الله نتوانستند به خواسته های خود برسند.

 

عضو مجلس نمایندگان ترکیه اظهار داشت: امروز شاهد نقش آفرینی گروه های تکفیری در منطقه و کشورهایی با فرهنگ و عقاید مشترک هستیم؛ برای پیدا کردن دلایل حضور این گروه های افراطی و تکفیری در کشورهای اسلامی باید ریشه خوارج را بررسی کنیم.

 

وی ادامه داد: تکفیری ها همانند خوارج هستند که به مال و ناموس مسلمانان رحم نمی کنند؛ گروه های همانند داعش و جبهه النصره سبب کشته شدن 300 هزار نفر در سوریه شده اند، در منطقه نیز 5 میلیون نفر تحت تأثیر اقدامات شوم این جریانات قرار گرفته و آسیب دیده اند.

 

اوغلو با تأکید بر این که ایجاد گروه های تروریستی همانند داعش و تکفیری ها توطئه دشمنان برای ایجاد ناامنی در منطقه است، خاطرنشان کرد: این نخستین گام برای تغییر در مرزهای جغرافیایی اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: دانشمندان اسلامی باید این مسائل را پیگیری کرده و به این تحولات توجه کنند؛ گروه های تکفیری و افراطی در حقیقت ابزار ائتلاف ننگین گروه های مرتجع شده اند.

 

عضو مجلس نمایندگان ترکیه با تأکید بر این که جبهه غرب می خواهد با جنگ های مذهبی مسلمانان را فرسوده کرده و توانایی آنها را بگیرد، بیان داشت: گروه های تکفیری تا زمانی که در این منطقه باشند این موضوعات همچنان ادامه خواهد داشت؛ اکنون شاهد گروه های افراطی برای تغییر مرزها هستیم؛ گروه هایی که رفتارهای آنها برای اجرایی کردن نقشه ها دشمنان است.

 

وی ادامه داد: اینها حتی افراد گروه های خود را به سبب عدم بیعت می کشند، آنها با استفاده از روش های همانند غنیمت و کنیز گرفتن چهره اسلام را از بین می برند؛ آنها به دنبال منافع خود هستند که در این زمینه نیز به تفرقه افکنی روی آورده اند./993/پ202/ف

ارسال نظرات