۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۳۲۴۳۴
امام جمعه ماهشهر:

فعالیت های آگاهی بخش ضامن گسترش فرهنگ اهل بیت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر با اشاره به عدم آگاهی بسیاری از مسلمانان نسبت به تشیع اظهارداشت: فعالیت های آگاهی بخش ضامن گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جهان اسلام است.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که فعالیت های آگاهی بخش در کشورهای اسلامی سبب گرایش چشمگیر مردم این کشورها به مذهب اهل بیت(ع) شد، ابرازداشت: عدم شناخت نسبت به فرهنگ تشیع مانع گرایش به این مذهب مقدس شده است.

وی افزود: اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در دل همه مردم قرار دارد و این محبت از حقانیت حرکت و صحیح بودن مسیر این بزرگواران سرچشمه می گیرد.

حجت الاسلام غبیشاوی مه آلودگی و تفسیر نادرست از وقایع تاریخی و دینی دیگر فرقه ها را دومین عامل گرایش مردم کشورهای منطقه به مذهب اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: تبلیغات دستگاه های حکومتی این کشورها عامل اصلی بسیاری از این آشفتگی ها است.

امام جمعه ماهشهر افزود: حاکمان این کشورها باید بدانند که چشم پوشی از حقایق و تحریف تاریخ هیچگاه سبب روی گردانی مردم از مذهب اهل بیت(ع) نخواهد شد.

وی در ادامه مراسم سوگواری محرم امسال را نمونه ای از گرایش مردم کشورهای اسلامی و به فرهنگ تشیع توصیف و عنوان کرد: بسیاری از مسلمانان غیر شیعه نیز این مناسبت را گرامی داشتند.

حجت الاسلام غبیشاوی ابراز داشت: حرکت امام حسین(ع) و اثرهای هدایت بخش این حرکت به قشر ویژه ای تعلق نداشته بلکه همه مردم جهان را در بر می گیرد.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به انحراف آگاهانه یا نا آگاهانه برخی افراد از مسیر حق گفت: هر کس خود را از آموزه های حسینی دور کند از هدایت الهی محروم خواهد شد.

وی بیان داشت: بسیاری از کتاب های ارزشمند شیعیان همچون صحیفه سجادیه به دست همه مسلمانان نمی رسد و این عاملی مهم از عدم آگاهی این افراد از مذهب تشیع و آموزه های ارزشمند آن است.

حجت الاسلام غبیشاوی تصریح کرد: شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) امروز مکلف هستند با شناخت یزیدیان زمان خود در مقابل فتنه انگیزی آن ها ایستادگی کنند.

امام جمعه ماهشهر بصیرت افزایی و آگاهی بخشی را از ویژگی های انقلاب اسلامی توصیف و عنوان کرد: در گذشته نه چندان دور دشمنان اسلام تلاش می کردند تا تبلیغ نظریه جدایی دین از سیاست دست مردم را از داشتن رهبرانی مسلمان کوتاه کنند.

وی با اشاره به حماسه 9 دی گفت: این واقعه بزرگ سبب متلاشی شدن تلاش های بازماندگان رژیم گذشته و دشمنان اسلام شد.

حجت الاسلام غبیشاوی افزود: مشارکت کنندگان اصلی در این حماسه همان فارغ التحصیلان مکتب اهل بیت(ع) هستند

امام جمعه ماهشهر در پایان گفت: همه این توفیق ها به برکت نهضت حسینی و حرکت آزادی بخش امام حسین(ع) است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات