۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۳۲۴۷۵
حسن المصری:

صهیونیست دشمن مشترک مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حسن البصری با تأکید بر این که مسلمانان به جای این که به جان یکدیگر بیفتند باید دشمن مشترک خود را بشناسند، گفت: قرآن می فرماید «دشمن ترین برای شما یهودیان هستند».
دومين روز کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري ها از ديدگاه علماي اسلام درقم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ حسن المصری، از علمای لبنان در کنگره جهانی جریان های تفکیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: مقابله با دشمن در عرصه های مختلف و ایستادگی در برابر خطر صهیونیست و غربی ها، حفاظت از تمدن اسلامی در گرو  وحدت و یکپارچگی است.

 

وی افزود: در این شرایط می بینیم که گروه هایی به نام اسلام به اسلام لطمه می زنند، جریان های تکفیری معتقدند که اسلام را تنها خودشان می فهمند و می شناسند.

 

این عالم لبنانی اظهار داشت: امروز گروه های تکفیری و افراطی از متون اسلامی سوء استفاده می کنند و می خواهند چهره شفاف اسلام را سیاه نشان دهند.

 

وی ادامه داد: باید توافق کنیم که تروریست ها هدف شان یک گروه و یا مذهب خاص نیست، بلکه می خواهند همه را مورد هدف قرار دهند؛ همان گونه که با تمام اهل سنت دشمن هستند با شیعیان نیز دشمنی دارند، چرا که تاکنون شاهد جنگ آنها علیه تونس، لیبی و الجزایر هستیم.

 

حسن المصری اظهار داشت: باید یک اتحاد امنیتی و نظامی میان کشورهایی که مورد هدف قرار گرفته اند وجود داشته باشد؛ همچنین نهادهای دینی و مراکز فرهنگی در دنیای اسلام نباید از ایفای نقش خود بترسند و باید بر مفاهیم ناب اسلام تأکید و آنها را ترویج دهند.

 

وی افزود: باید با غلو و افراط گرایی مبارزه شود؛ بر فصل مشترکات میان مذاهب تأکید شود، بر توحید و رسالت تأکید شود و دشمن مشترک را شناخت؛ قرآن می فرماید «دشمن ترین برای شما یهودیان هستند».

 

این عالم لبنانی خاطرنشان کرد: تربیت نسل ما باید براساس گفتمان سازنده با مذاهب مختلف باشد؛ این موضوع سبب می شود به فکر و اندیشه دیگران نیز احترام گذاشته شود؛ امروز دوره استعمارگریی مستقیم پایان یافته است و اکنون شاهد استعمار گریی از راه دور هستیم.

 

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند تناقض گویی ها را در درون جامعه مطرح کرده و از آنها سوء استفاده کنند، می خواهند با این کار افراد را از سرزمین اشغالی غافل کنند؛ ما می توانیم در این کنگره به نوعی از بیداری برسیم که پایان بخش آن قرار گرفتن در یک صف واحد باشد.

 

حسن المصری اظهار داشت: باید با یکدیگر متحد و یکپارچه باشیم، باید با عزم راسخ، اراده فولادین و خلوص نیت این مسیر را بپیماییم و سیره پیامبر(ص) را که امام راحل و رهبر معظم انقلاب طی کردند را طی کنیم./993/پ202/ف

ارسال نظرات