۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۳۲۴۹۰
رییس مجلس اخوت پاکستان:

بدون مسؤولیت پذیری علمای اسلام صدمات وارد به اسلام جبران نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اخوت پاکستان گفت: اوضاع جهان اسلام تراژدی غیر قابل تحمل است و اگر علمای جهان اسلام در این شرایط تکلیف خود را ادا نکنند باید در محضر خدای متعال پاسخگو باشند.
کميسيون تخصصي بررسي راهکارهاي جهان اسلام براي برون رفت از بحران تکفير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ بدالرئوف توانا، رییس مجلس اخوت پاکستان در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره با مورد هجوم قرار گرفتن مسجد القصی توسط رژیم صهیونیستی مقارن شده است اظهار کرد: امروز قلب جهان اسلام مورد هدف قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: اوضاع جهان اسلام تراژدی غیر قابل تحمل است و اگر علمای جهان اسلام در این شرایط تکلیف خود را ادا نکنند باید در محضر خدای متعال پاسخگو باشند.

 

رییس مجلس اخوت پاکستان با تاکید بر اینکه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام استفاده می کنند گفت: بیداری اسلامی یکی از مقاطعی بود که دشمنان سعی کردند با توطئه های شوم خود، شیرینی پیروزی های ملت های مسلمان را به تلخی بکشند و از آن فرصتی برای گسترش اسلام هراسی در جهان بسازند.

 

توانا با بیان اینکه اوضاع جهان اسلام به حدی درد آورد است که پس از جنگ جمل و صفین این درد تکرار نشده است ابراز کرد: گروه های افراطی و تکفیری به دو دلیل ایجاد شده اند، یکی گروه هایی هستند که غرب آنها را برای مسلمانان شبیه سازی کرده و دیگری گروه هایی هستند که از ظلم و استبداد به تفریط افتادند.

 

وی با اشاره اینکه امروز یک عالم شیعه به جرم عدالتخواهی در زندان به سر برده و برایش حکم اعدام صادر می شود، بیان کرد: امروز مسلمانان زیادی در سراسر جهان در بند هستند  و بسیاری دیگر نیز بدون گناه به خاک و خون کشیده می شوند.

 

رییس مجلس اخوت پاکستان با تاکید بر اینکه شبیه سازی دشمن برای ما در طول 30 سال اخیر صدمه های سنگینی به اسلام وارد کرده است گفت: این صدمات جز با مسؤولیت پذیری علمای اسلام جبران نمی شود و هیچ مسلمانی نباید اجازه دهد چه داعش و چه گروه های دیگر به مقدسات او تجاوز کنند./993/202/ع

ارسال نظرات