۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۳۲۴۹۸
مفتی کشور عراق تصریح کرد:

کمک مالی و نظامی آمریکایی ها به نیروهای داعش

خبرگزاری رسا ـ مفتی کشور عراق گفت: من فتوایی صادر کردم مبنی بر جذب دواطلبانه نیروها برای تقویت جبهه اهل سنت علیه دشمنان عراق؛ من از کسی نمی ترسم.
کنگره ضد تکفير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ ابوالعزائم رییس طریقت مصر در مراسم اختتامیه کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) در حال برگزاری است اظهار کرد: فقر یکی از عوامل پدیدار شدن گروه های تکفیری است.

 

وی افزود: این کنگره یکی از بهترین نشست هایی است که در طول زندگی خود آن را تجربه کرده ام و تاثیر فراوانی می تواند بر شناخت گروه های تکفیری و راهکارهای مقابله با آنها داشته باشد.

 

این عالم مصری با بیان اینکه لازم است کمیته ای با عنوان «پیگیری مصوبات این اجلاس» با حضور علمای اسلامی تشکیل شود گفت: باید مصوبات را به گوش همه مسلمانان در کشورهای مختلف برسانیم.

 

وی ادامه داد: ایران قطب دوم دنیا پس از فروپاشی اتحاد شوروی است؛ این قطب دوم باید بتواند سازمان ملل متحد اسلامی را تشکیل دهد و این سازمان ارتشی داشته باشد به نمایندگی از تمام کشورهای اسلامی برای برخورد با گروه هایی مانند داعش و نظایر آنها.

 

ابوالعزائم خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهم همه حاکمان و رهبران دنیا، مصوبات کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی را مد نظر قرار دهند.

 

شیخ صمیدی از مفتیان کشور عراق نیز در بخشی از این کنفرانس گفت: همه مسلمانان به ویژه ما در عراق با بمباران توپخانه می خوابیم و حق من این است که نسبت به کشور خودم نگران باشم.

 

وی افزود: من فتوایی صادر کردم مبنی بر جذب دواطلبانه نیروهای برای تقویت جبهه اهل سنت علیه دشمنان عراق؛ من از کسی نمی ترسم، من تعجب می کنم.

 

این مفتی عراق خاطرنشان کرد: چرا ما باید به این گونه اعمال و رفتارهای خشونت آمیز راضی باشیم، رفتارهای که حاکمان لایک ما در پیش گرفته اند؛ اکنون در کشور ما و سایر کشورها علمای هستند که بروی منبر می روند و همسو با حاکمان مطالبی را بازگو می کنند.

 

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که سنی شیعه و شیعه سنی را برای نزدیک شدن به خدا بکشد؛ همزمان هم می بینیم که نیروهای آمریکایی با هواپیماهای خود توشه، ساز و برگ برای گروه های تکفیری ارسال می کنند و مدعی هستند که می خواهند با داعش مبارزه کرده و آنها را از بین ببرند./993/202/ع

ارسال نظرات