۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۶۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت در خط مقدم تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در حال حاضر گره گشایی مشکلات جامعه، در تبلیغ بنیادین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ریشه دارد، گفت: روحانیت در خط مقدم تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستند.
روحانیت در خط مقدم تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی مومن‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه نهبندان، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان نهبندان در حوزه علمیه فاطمیه با بیان این که شهدا راه اهل بیت(ع) را رفتند و همین موضوع موجب شد که منش و روش آن ها در جامعه الگو شود، گفت: اگر می خواهیم امروز هم ستون های ارزشی را مانند دوران دفاع مقدس در جامعه حفظ کنیم باید مانند آن دوران منش و روش ائمه را در جامعه زنده کرده و نسل جوان را به انجام این روش و منش در زندگی خود دعوت کنیم.

 

وی افزود: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا یادآوری اندیشه‌ها و فکر شهدا است و این یادواره‌ها فرصت مناسبی است تا فاصله‌های فکری و عملی میان زندگی خود و شهدا را بررسی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدای روحانی و طلبه در طول دوران دفاع مقدس نقش فعال و موثری داشته‌اند و بر اساس آمار و جمعیت طلبه و روحانی کشور بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده اند.

 

حجت الاسلام مومن زاده ادامه داد: شهدای روحانی و طلبه پرچم‌داران تبعیت از ولایت هستند و مهم‌ترین پیام آن ها پیروی از رهبری و امام جامعه اسلامی است و در شرایط کنونی اگر طلاب و روحانیت بتوانند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی محقق کنند خواهیم توانست کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم.

 

وی افزود: بزرگ‌ترین معروف در جامعه ولایت‌پذیری است که باید کسانی که دغدغه دین را دارند برای  نهادینه کردن این معروف تلاش کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر موضوع فرهنگ تاکید ویژه دارند و ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری دستگاه های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی آن است که فرهنگ ناب اسلام را در جامعه گسترش دهند.

 

وی گفت: در موضوع اقتصاد هم باید نگاه به ساخت داخل و درون کشور باشد و راه حل مشکلات اقتصادی تنها اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که اصول این نوع از اقتصاد در کشور نهادینه نشود موفق نخواهیم شد.

 

حجت الاسلام مومن‌زاده با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران  با کشورهای غربی، ادامه داد: طرف غربی در مذاکرات دنبال وقت‌کشی و اعمال فشار و زور‌گویی است و راه علاج اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است و روحانیت در خط مقدم مرزبانی از عقاید دینی هستند.

 

وی با اشاره به این که اگر دولت فقط منتظر نتیجه مذاکرات باشد به اقتصاد کشور بزرگترین ضربه را وارد کرده است، افزود: ما تا زمانی که اصول اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده نکنیم نخواهیم توانست اوضاع کشور را بهبود بخشیم و به بیگانگان وابسته باقی خواهیم ماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: تا جایی که امکان دارد بایستی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در جامعه تبیین و پیاده سازی کنیم. /968/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات