۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۳۰۵۴
امام جمعه موقت تهران:

عدالت کارمندان به اداره زیبایی می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که وارستگی، عدل و حیا زیبا است، گفت: در هر اداره‌‌ای عدالت وجود داشت باشد آن اداره زیبا می‌شود، مسؤولان ما باید عدل داشته باشند.
صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پنج شنبه شب در دومین اشکواره نوجوانان عاشورایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این‌که خدا عالم را زیبا خلق کرده است، گفت: تمام این زیبایی‌ها در انسان متجلی شده است، خدا تمام زیبایی‌ها، اسما و صفات خود را در وجود آدم قرار داده است.

 

وی افزود: انبیا در میل به ذات الهی هر کدام یک جزیی را داشتند، اسمای الهی 72 عنوان هستند که برخی انبیا تا هفت مرحله پیش رفته‌اند، ولی تمام این اسمای الهی در ذات پیامبر(ص) نهادینه شده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران با بیان این‌که زیبایی حضرت یوسف(ع) در صبر، تقوا، امانتداری و پاکدامنی ایشان بود، اظهار داشت: این پیامبر الهی هیچ چیزی از خود نداشت بلکه تمام این صفات متعلق به خدا بود.

 

وی ادامه داد: اگر فردی با خدا همراه باشد هیچ‌گاه گرفتار زشتی و پلیدی نمی‌شود؛ اگر جوانی پاکدامنی و تقوا داشته باشد گرفتار گناه نمی‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که وجود امام حسین(ع) همان وجود نبی‌اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: در وجود مؤمن یک عشق و حرارتی نسبت به سیدالشهدا(ع) وجود دارد که هیچ‌گاه این حرارت خاموش نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: فرد اگر می‌خواهد خدا به او نظر لطف کند باید راه امام حسین(ع)، هیهات من الذله و امر به معروف و نهی از منکر را طی کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که وارستگی، عدل و حیا زیبا است، اظهار داشت: در هر اداره‌‌ای عدالت وجود داشت باشد آن اداره زیبا می‌شود، مسؤولان ما باید عدل داشته باشند.

 

وی افزود: حیا برای همه افراد زیبا است ولی برای بانوان از زیبایی ویژه‌ای برخوردار است؛ توبه نیز زیبا و گناه زشت و بد است؛ توبه چشمه‌ای است که ناپاکی وجود فرد را شست‌و‌شو می‌دهد، توبه از همه خوب است ولی از جوان زیباتر است./993/پ202/ج

ارسال نظرات