۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۰۷۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

توسل به فرهنگ عاشورایی ضامن تعالی و سعادت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توسل به فرهنگ عاشورایی تعالی بخش زندگی جامعه بشری است، گفت: باید بدانیم توسل به سیره نورانی امام حسین(ع) می تواند در همه احوالات زندگی راهشگای انسان بوده و زندگی او را در مسیری نورانی قرار دهد.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا بهره برداری ارزنده ای در راستای معنویت افزایی خود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) میراث دار انبیای الهی است، بیان داشت: خداوند متعال آن چه را که در وجود انبیای الهی وعده گذاشته در وجود گرانقدر سرور و سالار شهیدان قرار داده است.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که انسان باید از انجام گناهان دوری کرده و در راستای تقرب الی الله گام بردارد، افزود: انسان باید در همه حال به فکر انجام اعمال صالح بوده و در راستای کسب رضایت حضرت حق حرکت کند و بدانیم خداوند متعال نسبت به همه اعمال انسان حاضر و ناظر است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انبیای الهی مظهر شاهد نجوای خداوند عالم هستند، ادامه داد: انسان باید بداند هر حرکتی که از جانب او صورت می گیرد انبیا و اولیای الهی نیز شاهد آن هستند.

 

وی با اشاره به این که باید قدر این گونه جلسات را بدانیم که زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان است، گفت: باید بدانیم در این گونه مجالس طرف ما سرور و سالار شهیدان است که توسل به سیره نورانی این امام همام سبب تعالی انسان خواهد شد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که توسل به فرهنگ عاشورایی تعالی بخش زندگی جامعه بشری است، بیان داشت: باید بدانیم توسل به سیره نورانی امام حسین(ع) می تواند در همه احوالات زندگی راهشگای انسان بوده و زندگی او را در مسیری نورانی قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: انسان باید در تلاش باشد تا سبک زندگی خود را در مسیر تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) قرار دهد که باید به درگاه این بزرگواران توسل کنیم.

 

وی با بیان این که انسان باید از اهل بیت معصومین(ع) به عنوان سرمایه هایی گرانقدر بهره برداری کند، گفت: ما شیعیان چنین سرمایه های گرانقدری در اختیار داریم که باید سیره نورانی این بزرگواران را شناخته و در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که انسان باید حاجات و خواسته های خود را به سوی ائمه اطهار(ع) ببرد، تصریح کرد: انسان باید در اعمال خود رضایت حضرت حق و تحقق حق و حقیقت را مدنظر قرار دهد که امری بسیار ارزنده و ثمربخش است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری برای خاندان عصمت و طهارت سعادت و فیضی ارزشمند است، افزود: اهتمام ما باید در این راستا باشد تا عزادارواقعی شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان باشیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید بصیرت و آگاهی خود را نسبت به ائمه اطهار(ع) بیشتر کند، گفت: بصیرت افزایی و آگاهی بخش به عنوان اصول اساسی در راستای نیل به اهداف عالی انسانی باید همواره مورد توجه باشد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات