۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۳۳۱۹۵
نایب رییس شورای اسلامی شهرکاشان:

تفکر بسیجی انسان را برای رسیدن به اهداف کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: کشورهای اروپایی گروه 1+5 همان کشورهایی هستند که در 8 سال دفاع مقدس با همه توان از رژیم بعثی عراق حمایت کردند.
حسين حيدريان نايب رييس شوراي اسلامي شهركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حسین حیدریان نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان جمعه شب در آیین تجلیل از سربازان و خادمان هیات سجادیه کاشان در تالار فرهنگ این شهرستان گفت: اگر بخواهیم خاطرات دو دهه قبل انقلاب اسلامی را مرور کنیم متوجه خواهیم شد 5 کشورهای موسوم به کشورهای 1+5  و آمریکا در جنگی که توسط صدام به ایران تحمیل شد، هرآنچه در توان شان بود به رژیم بعثی عراق کمک کردند.  

 

وی یادآورشد: در آن دوره آمریکایی ها با حمایت های مالی و نظامی، روسیه با تانک های تی 72 ، فرانسه با هواپیمایی سوپراتاندارد و آلمان با بمب های شیمیایی خود هرآنچه را که در توان داشتند به صدام کمک کردند تا انقلاب اسلامی را از همان ابتدا از سر راه خود بردارند.

 

به گفته وی در تاریخ ایران هر زمان جنگی بین ایران و کشورهای دیگر رخ داده است پادشاهان ایرانی بخشی از خاک ایران را به دشمن داده اند، اما امروز ملت ایران و جوانان رزمنده آن در 8 سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر همه دنیا و ابرقدرت های جهانی که پشت سرصدام قرارداشتند و از او حمایت کردند مردانه و شجاعانه ایستادند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهرکاشان با اشاره به این که تنها زمانی که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است افزود: جوانان رزمنده و شجاع ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس به عشق امام حسین(ع) و درسی که از مکتب عاشورا گرفته بودند به جبهه ها رفتند و از اسلام و نظام اسلامی ایران دفاع کردند.

 

به گفته وی امروز نیز اگر بخواهیم به اهدافی که جمهوری اسلامی برای آینده ترسیم کرده است برسیم چاره ای نداریم به غیر از اینکه با تفکر بسیجی وارد میدان عمل شویم.

 

حیدریان گفت: ایران اسلامی امروز نیز بعد از گذشت دو دهه از پایان دفاع مقدس در همه عرصه های علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی درخشیده است و مسؤولین نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار در تمامی عرصه های بین المللی حضور یافته و از کیان نظام و انقلاب اسلامی ایران دفاع می‌کنند.   

 

وی افزود: امروز نیز جوانان و دانشمندان جوان جمهوری اسلامی با اقتدار در همه عرصه های علمی، نظامی و اقتصادی درخشیده اند و توانمندی های خود را به رخ جهانیان کشیده اند.  

 

نایب رییس شورای اسلامی شهرکاشان یاد آورشد: جمهوری اسلامی ایران امروز به پاس رشادت های رزمندگان اسلام و خون شهدا، یک تنه در برابر 6 ابرقدرت جهانی ایستاده است و از حق خودش دفاع می کند.

 

حیدریان همچنین توجه هیات سجادیه کاشان به مسائل فرهنگی را نیاز امروز همه هیات های عزاداری شهرستان دانست و بیان داشت: برگزاری آیین تجلیل از سربازان و خادمان هیات می تواند الگویی برای همه هیات های شهرستان کاشان باشد.

 

رییس شورای اسلامی شهرکاشان یاد آورشد: برگزاری آیین تجلیل از سربازان و خادمان هیات بعد از یک ماه عزاداری برای امام حسین(ع) یک ریکاوری و تجدید قوا برای برنامه ریزی های آینده است.  

 

حسین باغ شیخی مسؤول فرهنگی هیات سجادیه کاشان نیز در این آیین بر ثبت آیین سنتی مذهبی زنجیر زنی هیات سجادیه تأکید کرد و گفت: برای ثبت این آیین کار جمع آوری مستندات اعم از ابزار عزاداری قدیمی، عکس ها و تصاویر قدیمی ‌آغاز شده است.

 

وی افزود: هیات سجادیه کاشان با بیش از نیم قرن سابقه عزاداری امروز پرچم دار یک حرکت فرهنگی شده است که می تواند برای تمامی هیئت های عزاداری شهرستان به عنوان یک الگو معرفی شود.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از پیر غلامان هیات، در یک اقدام فرهنگی پذیرایی کتاب، با اهدای یک جلد کتاب با عنوان ‹‹ خورشید در سجده›› از اعضای هیات سجادیه تجلیل شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات