۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۳۳۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضور گسترده در مراسم اربعین نشانگر امتداد فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حضور گسترده مردمی در مراسم اربعین حسینی نشانگر امتداد فرهنگ عاشورایی است، گفت: در سال گذشته نزدیک به بیست میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور پیدا کردند که در هیچ نقطه ای از عالم نمی توانیم چنین حرکتی را ببینیم.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در مراسم سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا بهره گیری ارزشمندی از این مراسم ها در راستای تهذیب نفس و تعالی معنوی خود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که غیرت یکی از ویژگی های ارزنده انسانی است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا غیرت او براساس حق و حقیقت باشد که در زمان اعراب جاهلیت به سبب تعصبات نابجا جنگ های قبیله ای به وجود می آمد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که تعصب و غیرت یک حق برای انسان است، افزود: د تاریخ منش رسول گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) بر مبنای تعصب و غیرت حق و الهی بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که نهضت حسینی سراسر حق و حقیقت است، ادامه داد: قدم به قدمی که سرور و سالار شهیدان بر می دارد همواره بر محور حقیقت است که برای اصلاح امت جد خویش قیام کرد.

 

وی گفت: انسان باید در تلاش باشد تا در مسیر حق و عدالت گام برداشته و به این نکته توجه داشته باشد که اگر در مسیر تعصبات خود حرکت کنیم نمی توانیم به حقیقت برسیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که امام حسین(ع) در حماسه عاشورا به ندای خداوند متعال لبیک گفته است، بیان داشت: یاری دین خداوند منان یک غیرت دینی می خواهد که امام حسین(ع) شهید شد تا حکومت بنی امیه متزلزل شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: آن روزی که امام حسین(ع) ندای هل من ناصر ینصرنی را سر داد برای جان، مال و آبرو نبوده و در راستای تجلی اراده الهی در روی زمین قیام کرده است.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) تلاش داشته تا امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کند، گفت: امروز ما وظیفه داریم قدم به قدم در مسیر سیره نورانی این امام همام گام برداریم که ضامن سعادت و رستگاری می شود.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که حضور گسترده مردمی در مراسم اربعین حسینی نشانگر امتداد فرهنگ عاشورایی است، بیان داشت: در سال گذشته نزدیک به بیست میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور پیدا کردند که در هیچ نقطه ای از عالم نمی توانیم چنین حرکتی را ببینیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: این حضور گسترده نشانگر آن است که فرهنگ عاشورایی و شور حسینی امتداد داشته و مزار سرور و سالار شهیدان مزار مسلمانان است.

 

وی با بیان این که انسان باید به دنبال تحقق آرمان سرور و سالار شهیدان برود، تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با ایثاری والا و ارزنده در راستای تحقق حق و عدالت گام برداشتند که سبب شد تا برای همیشه تاریخ ماندگار شوند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات