۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۳۳۵۱۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره‌گیری از سیره اهل‌بیت راه‌گشای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بهره‌گیری از سیره اهل بیت(ع) راهگشای تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: انسان باید تلاش کند تا به این واسطه‌های فیض الهی نزدیک شده و مسیر خود را به سمت تعالی و سعادت هموار کند.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا بهره گیری ارزشمندی از این مراسم ها در راستای تقویت معرفت درونی خود داشته باشد.


وی با اشاره به این که خداوند متعال مقامات بسیاری به انبیای الهی داده است، بیان داشت: یکی از مقامات ولایت تکوینی در عرصه کائنات بوده که مظهر علم شریف خداوند منان است.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که معجزاتی که انبیای الهی انجام دادند از مسیر ولایت تکوینی سرچشمه گرفته است، ادامه داد: این ولایت سبب ‌شده است تا انبیای الهی بتوانند در کائنات اثرگذار باشند.


حجت الاسلام خلیلی تصریح کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام ماه را شمق‌القمر کرد، این امر به برکت همین ولایت تکوینی و حرکت در مسیر اطاعت از خداوند متعال است.


وی با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) وارثان انبیای الهی بودند،گفت: تمام عالم در اختیار انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) قرار دارد که آتش بر حضرت ابراهیم(ع) سرد شده و پیامبر اکرم ماه را شق القمر می‌کند.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که 4 هزار و چهارصد معجزه برای پیامبر اکرم به غیر از قرآن کریم نقل شده است، بیان داشت: این بزرگواران در سایه ولایت تکوینی و حرکت در مسیر خداوند منان توانستند به این جایگاه ها و مقامات نورانی دست پیدا کنند.


حجت الاسلام خلیلی با بیان این که انسان باید در راستای انجام واجبات و ترک محرمات اهتمام ارزنده ای داشته باشد، افزود: انسانی که در
مسیر بهره گیری از تعالیم والای دینی گام بردارد محبوب پروردگار متعال خواهد شد.


وی با تأکید بر این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) راهگشای تحقق سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا به این واسطه های فیض الهی نزدیک شده و حرکت خود را به سمت تعالی و سعادت هموار کند.


استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: علما وارثان انبیای الهی و برخوردار از خدا و اهل بیت هستند که صاحب ولایت تکوینی شده و به مقام ارزنده و گرانقدری دست پیدا کردند.


حجت الاسلام خلیلی با بیان این که انسان باید به بهترین نحو ممکن مراقب خود باشد، افزود: آدمی باید همواره بداند در چه مسیری قدم بر می دارد که باید تلاش کنیم تا در راه خیر و سعادت گام برداریم.


وی با اشاره به این که معارف ارزشمندی برای ما قرار داده شده است که باید استفاده شایسته‌ای از آن داشته باشیم، گفت: حرکت در مسیر سیره نورانی ائمه اطهار(ع) در حیات و ممات ما اثرگذار است که باید پیرو واقعی این بزرگواران باشیم.


استاد حوزه علمیه مازندران، افزود: انسان باید در ایام زندگی به فکر سرای آخرت بوده و در این دار هستی ره توشه ای برای آن دنیای خود فراهم کند تا بتواند سربلند و سعادتمند باشد./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات