۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۳۳۶۰۷
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی:

تعمیق گفتمان ولایت و سبک زندگی اسلامی مهمترین رسالت حلقه های صالحین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با بیان این که بیش از سه هزار حلقه طرح صالحین در خراسان جنوبی با همکاری روحانیان مساجد و مبلغان برگزار می شود، گفت: تعمیق گفتمان ولایت و سبک زندگی اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری طرح حلقه های صالحین در کشور است.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که همزمان با اعزام دانش آموزان به طرح راهیان نور بیش از 300 مبلغ خواهر و برادر به همراه کاروان ها اعزام مناطق عملیاتی جنوب کشور شده اند، ادامه داد: حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور با حضور مبلغان برجسته و قوی نقش موثری در تربیت فکری و دینی دانش آموزان دارد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر طلاب و روحانیان استان نه تنها در طرح اعزام مبلغ راهیان نور مشارکت گسترده ای دارند بلکه در حلقه های طرح صالحین هم فعالیت روحانیان و مبلغان بسیار برجسته بوده به گونه ای که در حال حاضر در استان بیش از سه هزار حلقه طرح صالحین وجود دارد که طلاب و روحانیان در آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت دارند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی هدف از تشکیل حلقه های صالحین را ترویج، تعمیق و اجرایی نمودن گفتمان ولایت عنوان کرد و گفت: در این حلقه ها به دنبال تعلیم و تربیت بسیجیان به ویژه نسل نوجوان و جوان و تعالی معنوی آن ها در عرصه های معرفت دینی، تربیت اسلامی، بصیرت سیاسی و مهارت تشکیلاتی هستیم.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که حلقه های صالحین تنها در مساجد و مدارس استان تشکیل نمی شود، ادامه داد: حوزه های علمیه استان هم به صورت خودجوش در مسائل مختلف حلقه صالحین تشکیل داده و مشغول پژوهش و مطالعه هستند.

 

وی با اشاره به این که حلقه های صالحین یکی از مهمترین طرح ها برای تربیت دینی و انسان سازی هستند، افزود: اگر دانش آموزان، طلاب و دانشجویان شرکت کننده در این طرح به خوبی تربیت شوند خواهند توانست با فعالیت های  خود بسترهای لازم برای ظهور را ایجاد کنند.

 

مسوؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی ادامه داد: مطالعه در حلقه های طرح صالحین باید هدفمند باشد و افراد شرکت کننده در این طرح در کنار انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی بتوانند به آنچه فرامی گیرند عمل کنند زیرا بدون عمل انجام مطالعه و آموزش های مختلف بی ثمر خواهد بود.

 

حجت الاسلام توکلی همچنین از طلاب و مبلغان خواست در برنامه های تبلیغی دهه آخر صفر و اربعین حسینی هم مانند ابتدای محرم فعالیت چشمگیری داشته باشند و در کنار درس به امر تبلیغ هم توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر مساجد بیش از هر زمان دیگری نیازمند مبلغان هوشمند و خلاق هستند، یادآور شد: بهتر است مبلغان در حوزه های آموزش  به کودکان هم مطالعه داشته و مهارت کسب کنند تا بتوانند کودکان و نوجوانان بیشتری را به مساجد جذب کنند زیرا امروز کودکان در زمینه تربیت اسلامی مهم ترین سرمایه های نظام هستند. /968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات