۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۲۲۴

بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان در کربلا شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ اجتماع بزرگ شیعیان تا چند روز دیگر به اوج خود می رسد تا مردم مسلمان از نقاط مختلف جهان حماسه دیگری را رقم بزنند و حماسه عاشورا را که بر محور شعار هیهات من الذله شکل گرفت بار دیگر پر رنگ کنند.
بزرگترين اجتماع جهاني در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، راهپیمایی اربعین را باید بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی و مسالمت آمیز جهان نامید چراکه در آن صحنه هایی را می‌بینید که هیچ کجای دنیا نخواهید دید؛ این راهپیمایی بزرگ یک رکورد شناخته می‌شود، رکوردی که در مدت 10 روز حدود 20 میلیون نفر با پای پیاده در کربلا حضور یافته و هروله کنان خود را به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) می‌رسانند.

عزادارن حسینی هروله کنان خود را به حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) می‌رسانند و پس از زیارت از در دیگر خارج می‌شوند و جالب آن است که توقفی در حرم ندارند و به عشق سیدالشهدا (ع) چند روز پیاده می‌آیند برخی 3 روز و حتی برخی یک ماه را پیاده می‌آیند و با عرض سلامی از حضرتش وداع می‌کنند.

بسیاری از مردم عراق عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستند، یک سال کار کرده و پولشان را پس انداز می‌کنند تا بتوانند در ایام اربعین به زائران پیاده خدمت کنند و علت ساخت موکب‌های بسیاری که در طول مسیر پیاده روی به ویژه مسیر نجف تا کربلا که شاهد آن هستیم نیز از همین ارادت خالصانه سرچشمه گرفته است.

خدمات رفاهی و خوراکی مردم خون گرم عراق به زائران بسیار گسترده همراه با التماس و خواهش است؛ آنها خدمت به زائران امام حسین (ع) را برای خود بالاترین افتخار می‌دانند و حتی عده ای که پول و امکانات ندارند پای زائران را ماساژ می‌دهند و با این کار خستگی را از بدن زائر به در می‌کنند.

در پیاده روی اربعین با صحنه هایی مواجه می‌شویم که هیچ کجای دنیا چنین صحنه هایی را نمی‌بینیم؛ مادرانی که فرزندان خود را در جعبه پلاستیکی می‌گذارند و با یک طناب آن را می‌کشند و در سرما و گرما حدقل 80 کیلومتر – مسیر نجف تا کربلا – را برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) پیاده طی می‌کنند.

اینجا همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان رابطه قلبی و عاطفی با امام حسین (ع) دارند و بسیاری از آنها خودشان را در ایام اربعین برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا می‌رسانند و حتی بعضی‌ها موکب هایی را برای ارائه نذری و پذیرایی از زائران برپا می‌کنند و یا در موکب‌های دیگر مشغول کمک رسانی می‌شوند.

آری! بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی و مسالمت آمیز جهان در حال وقوع است و تا چند روز دیگر به اوج خود می‌رسد تا مردم مسلمان از نقاط مختلف جهان حماسه دیگری را رقم بزنند و حماسه عاشورا را که بر محور شعار هیهات من الذله شکل گرفت بار دیگر پررنگ کنند و با لبیک به امام حسین (ع) بگویند هیهات من الذله./840/د102/ف

ارسال نظرات