۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۳۴۲۸۳
امام جمعه موقت تهران:

ایجاد تنش در دانشگا‌ه‌ها خیانت است/ در مسأله هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره کننده ما زیر پرچم عزتمدار ولایت‌فقیه و با حمایت مردم همه چیز را می‌گوید و بر حقوق هسته‌ای خود پافشاری می‌کند، ما کوتاه نمی‌آییم و تنها راهی که ما را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند مقاومت است.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به روایتی ترس از گناه را بهترین نوع ترس دانست و گفت: آمریکا، تحریم، تکفیر و منافق ترسی ندارد، چرا که این‌ها روزی نابود می‌شوند.

 

امام جمعه موقت در ادامه با اشاره به روز دانشجو، هویت ضد استکباری را از افتخارات دانشجویان کشور خواند و بیان داشت: ریشه جنش‌های دانشجویی با هویت ضد استکباری گره خورده است که از این نمونه می‌توان به شهادت دانشجویان در راه انقلاب اشاره کرد؛ از ابتدا تاکنون دانشگاه‌ها سنگرهای مقابله با زیاده‌خواهی و استکبار بوده‌اند.

 

وی ادامه داد: امروز نیز از دانشگاه‌ها توقع آن است که همچنان رشد علمی و شتاب حرکت علمی خود را حفظ کنند و محیط آن یک محیط دینی و اخلاقی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی سیاسیت زدگی دانشجو را عاملی بر توجه نداشتن او به مسائل کلان و مشکلات دنیا برشمرد و اذعان داشت: دانشجویان ما باید شناخت و بصیرت کامل و کافی نسبت به دشمنان داشته باشند و همانگونه که امام راحل می‌فرمایند «باید تمام سلاح‌ها و فریادها به سمت آمریکا باشد».

 

وی افزود: دشمنان با طراحی‌ها خائنانه می‌خواهند در منطقه فضا سرگرمی داخلی برای امت اسلام ایجاد کنند تا آنها از مسأله اصلی یعنی رژیم صهیونیستی غفلت کنند؛ از این‌رو تکفیری‌ها به جای مبارزه با صهیونیست به سمت برادران خود سلاح کشیده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که برخی دوست دارند دانشگاه‌ باشگاه سیاسی احزاب و جناح‌ها شود، تأکید کرد: این موضوع از عقلانیت، واقع بینی و اهداف شهدا دور است؛ چرا که سیاست زدگی و ایجاد تنش در دانشگاه‌ها خیانت است.

 

وی تصریح کرد: البته بی توجهی به سیاست و سیاست گریزی نیز در شأن مسلمان نیست، سیاست استراتژی اسلام است و هوشیاری سیاستمداران مسلمان سبب عدم سلطه جبهه استکبار می‌شود، اگر فرد مسلمان به سبب بی توجهی سبب سلطه سلطه جویان شود از اسلام خارج است؛ نگاه ما به فضای عمومی دانشگاه‌ها باید به زیر کشیدن زیاده خواهان از قدرت باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: انتظار مردم از مسؤولان دانشگاه و دانشجویان این است که خروجی دانشگاه‌ها افرادی ممتاز در عرصه علم و اخلاق باشند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود حقوق بشر را ابزار غرب برای فریفتن مردم جهت به غارت بردن اموال آنها دانست و گفت: این‌ها نه بشر را شناخته و نه حق آن را ادا می‌کنند، در عمل به حقوق بشر نیز دارای تناقضاتی هستند که این خود آبرویشان را برده است، برای نمونه به بهانه خاتم دادن به جنگ ژاپن را مورد حمله اتمی قرار دادند.

 

وی ادامه داد: امروز نیز شاهد عدالت کشی و تبعیض نژادی در آمریکا هستیم که خود نمونه بارزی از مقابله با حقوق انسان‌ها است، 61 درصد زندانی‌ها آمریکا را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند، اینها چطور دم از حقوق بشر می‌زنند؟

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی از آمریکا به عنوان مولد تروریست یاد کرد و بیان داشت: تروریست زائیده نامشروع طراح‌های غرب و آمریکا تولید کننده آن است؛ اینها خود بارها به تروریست‌های داعشی سلاح ارسال کرده‌اند و اکنون برای فریب دادن افراد مدعی حقوق بشر و مبارزه با آنها شده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و مردم بی گناه فلسطین آن را نشان از خوی استکباری این رژیم خواند و عنوان کرد: نمی‌دانیم سران کشورهای اسلامی تا کی می‌خواهند این ننگ را پذیرفته و با این رژیم آدم و کودک کش همراه باشند.

 

وی ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد و به فرموده امام راحل این غده سرطانی روزی به کلی نابود می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اموال بلوکه شده کشور از سوی دولت آمریکا و تحریم‌های ظالمانه خاطرنشان کرد: این کشور اکنون نیز به دنبال طولانی کردن زمان مذاکرات است که تیم مذاکره کننده با راهنمایی مقام معظم رهبری تاکنون روشنگرانه برای افکار عمومی دنیا به مذاکره ادامه داده است تا همه بدانند ایران اهل مذاکره است و از پایگاه اقتدار پاسخ می‌دهد.

 

وی افزود: البته آمریکایی‌ها از ما هیچ طلبی نداشته و ما نیز حق خود را می‌خواهیم، آنها حق ما را گرفته‌اند، حال باید از چه چیزی کوتاه بیایم؟ مگر کجا خلاف قانون عمل کردیم؟، بلکه براساس توافقات بین‌المللی حق خود را می‌خواهیم.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیدگاه فقهی رهبر معظم انقلاب که داشتن سلاح اتمی را حرام و خلاف قوانین بشری می‌دانند، یادآور شد: غربی‌ها هزاران کلاهک اتمی دارند و حتی رژیم صهیونیستی 200 کلاهک مجهز دارد و قلدرمأبانه برای ما تعیین تکلیف می‌کنند، عقب‌نشینی ما قبول ذلت در برابر پول ارزش دارد؟

 

وی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده ما زیر پرچم عزتمدار ولایت‌فقیه و با حمایت مردم همه چیز را می‌گوید و بر حقوق هسته‌ای خود پافشاری می‌کند، ما کوتاه نمی‌آییم و تنها راهی که ما را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند مقاومت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اقتصاد مقاومتی را راه‌حل مشکلات عنوان کرد و بیان داشت: از دولت، صاحبان فکر و عمل و مردم توقع این است که نبست به این عرصه توجه ویژه‌ای داشته باشند./993/پ201/ج

ارسال نظرات