۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۳۷۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران:

16 آذر روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: 16 آذر روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار است.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  مازندران امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: 16 آذر روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار است.

 

وی با بیان این که پیشوای سوم شیعیان در راه آرمان والایی که همانا حق طلبی و مبارزه با ظلم بود جانش را فدا کرد، افزود: دانشجویان کشورمان نیز همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت های خود قرار داده اند.

 

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران در ادامه به ویژگی های جنبش دانشجویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تلفیق علم و ایمان از فاکتورهای موفقیت این جنبش است.

 

وی با بیان این که دلیل ناکامی بسیاری از مبارزات حق طلبی ملت ایران همچون مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت بدلیل شکاف میان این دو فاکتور با مشکل روبرو شد ادامه داد: جنبش دانشجویی باید با مطالعه رویدادهای تاریخی، هوشمندانه از تجارب مستتر در آنها، برای کامیابی استفاده کند.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه عدالت خواهی را از دیگر ویژگی های این جنبش برشمرد و اذعان داشت: در عصری که فقیهی عادل و دولتی کریمه در رأس حکومت قرار دارند دلیلی برای مخالفت وجود نخواهد داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه، مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: این ویژگی نیز زمانی که انحراف از مسیر دین و ملیت محسوس شود باید مجدانه تقویت شود.

 

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران با بیان این که دانشجو بدلیل عدم وابستگی سیاسی و جناحی آزادانه می اندیشد، گفت: فقدان عافیت طلبی و مبارزه با اشرفی گری در جامعه باید به خواسته اصلی جنبش دانشجویی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به ویژه دکتر شهریاری، از روحیه شهادت طلبی به عنوان دیگر ویژگی جنبش دانشجویی نام برد و گفت: اصالت فعالیت های دانشجویی را می توان از تقدیم شهدایی چون دکتر شهریاری دریافت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات