۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۳۴۵۲۱
در راستای اجرای نیت واقفان؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرامایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و به منظور ساماندهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات، طرح های پسندیده ای را به اجرا در آورده است و این طرح و برنامه ها مداوم هستند.
سوگواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت الاسلام سعید عطااللهی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک شب گذشته در مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی که در مسجد جامع روستای ساکی اراک و در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش صورت گرفته بود گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرامایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و به منظور ساماندهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات، طرح های پسندیده ای را به اجرا در آورده است و این طرح و برنامه ها مداوم هستند.

وی بیان داشت: اعمال خیر خواهانه ریشه در فطرت آدمی دارد و انسان فطرتاً پاک است؛ میل به انجام اعمال خداپسندانه دارد و تا وقتی این فطرت سالم باشد هرگز از اقدام به اعمال پسندیده دور نمی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) در مهم ترین کارکرد خود، باعث شده است تا یاد، نام و پیام‌های نهضت عاشورا زنده و سربلند بماند و آموزه‌های آن به همه بشریت انتقال یابد و اباعبدالله الحسین(ع) به خاطر حفظ دین، تمام هستی خود را در راه حضرت حق فدا کرد.

حجت الاسلام عطااللهی ادامه داد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصتی بسیار ارزشمند است تا واعظان و خطیبان، به بیان احکام و مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا کنند.


وی با بیان این که برگزاری مراسم عزدارای اباعبدالله حسین(ع) برای انسان بسیار عبرت انگیزاست ابراز داشت: مراسم عزاداری روح آدمی را از کدری پاک کرده و اشک‌های انسان که موجب سبک شدن وی می‌شود را جاری می‌کند.


گفتنی است، این مراسم با مرثیه‌خوانی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در عزای سالار شهیدان همراه بود و عزاداران مهمان سفره اطعام اهل بیت(ع) بودند. /842/پ202/ب

ارسال نظرات