علوم انسانی غرب قلابی برای استعمار دانشگاه است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) که به مناسبت روز دانشجو در دارالقرآن علامه طباطبایی گردهم آمده بودند، به بررسی وضعیت دانشگاههای کشور پرداخت.
وی گفت: در دانشگاهها شاهد دو جریان واعتصموا بحبلالله و جریان خود خوانده بودیم؛ به گونهای که به سبب حضور و فعالیت برخی از احزاب خودخوانده دانشگاه مدتی تعطیل شد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چند دریافت علوم تجربی و پزشکی از کشورهای غربی مشکلی ندارد، ولی کار ناپسند و زشتی است، بیان داشت: زشت است آنها کشفیات داشته و ما تنها مصرف کننده باشیم.
وی ادامه داد: خود ما نیز باید تولید علم داشته باشیم؛ اگر تولید علم نداشته باشیم سرافکنده میشویم؛ کشفیات نداشتن برای ما عار و ننگ است، ما باید تولید علم داشته باشیم، وگرنه فتنه میشود، یعنی یک فرد عامی نتیجه میگیرد که تربیت مسیحیت از اسلام بهتر است، چرا که بیشتر دانشمندان و تولیدات برای آنها است و این برای ما عار است.
آیتالله حائری شیرازی تأکید کرد: باید شبانه روز برای تولید علم تلاش کنیم و ما نیز همانند دیگران بر سفره علم چیزی را قرار دهیم و از آنها عقب نباشیم؛ نباید ریزه خوار آنها بوده و از تولیدات علمی آنها مصرف کنیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود علوم انسانی غربی را به منزله طعمهای برای شکار افراد دانست و بیان داشت: صیاد طعمه حقیقی را میآورد، ولی در میان آن طعمه قلاب وجود دارد؛ به عقیده بنده در میان علوم انسانی غرب قلاب وجود دارد.
وی ادامه داد: دانشجو باید قلاب را در آورده و از علوم انسانی بهره ببرد؛ باید نسبت به علوم انسانی غرب بسیار مراقب بود، چرا که طعمه بوده و قلاب میان آن وجود دارد؛ بسیاری از دانشگاهیان و حوزویان قلاب را بلعیدهاند؛ از اینرو به سبب تعطیلات خوشحال میشوند، مگر گذشت عمر و اتلاف عمر خوشحالی دارد؟ در گذشته ما به خاطر تعطیلات عزا میگرفتیم.
آیتالله حائری شیرازی با تأکید بر اینکه برای حضور افراد در کلاسهای درس باید ظرفیت سازی کرد، بیان داشت: تا زمانی باید حضور و غیاب وجود داشته باشد که فرد نفهمد مدرسه سبب کمالش میشود، ولی وقتی به این واقعیت رسید و عاشق درس شد حضور و غیاب را باید برداشت.
وی افزود: دانشگاه اسلامی نیز باید نخست برای حضور دانشجویان ظرفیت سازی کند وگرنه کارهای سازمانی همانند حضور و غیاب ابزار ظرفیت سازی هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دو نوع دانشگاه اسلامی و استعماری داریم، بیان داشت: اجانب برای اینکه بتوانند دانشگاه ما را استعماری نگه دارند مسائل مختلف سازمانی همانند حضور و غیاب و دیگر مسائل را مطرح کردند، در حالی که در دانشگاههای خود این مسائل را مطرح نمیکنند.
وی بیان داشت: غربیها برای اینکه افراد تنها به درس مشغول بوده و به جامعه فکر نکنند، دروس مختلفی را بیان کردند و با این کار میخواهند دانشگاهها را استعماری نگه دارند، اینها میخواهند ما را همانند سرباز خانه بار آورند.
آیتالله حائری شیرازی گفت: حضور سازمانی به درد نمیخورد، فرد باید به درس و کلاس علاقه داشته باشد، معلم فرد باید در وجود خود او باشد، وگرنه معلم بیرونی برای او سودی نخواهد داشت، فردی که خودش را ادب نکند دیگران نمیتوانند او را ادب کنند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یکی از قلابهای علوم انسانی غرب را گرفتار شدن بانکها در ربا دانست و بیان داشت: وقتی حوزه در علوم انسانی ورود پیدا نکرد و دانشگاه نیز علوم انسانی خود را از غرب گرفت، افراد با تغییر نام «ربا« به «بهره» گرفتار ربا شدند.
آیتالله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام منهای ولایت و امامت را اسلام ذلت دانست و بیان داشت: اسلام دین عزت است که بدون ولایت به ذلت تبدیل میشود؛ چرا که بهترین مورد برای استعمار شدن است، زیرا افراد از نور به سمت ظلمت حرکت میکنند.
وی افزود: شاه در شناسنامه مسلمان بود، ولی ولایت آمریکا را پذیرفت که با این کار خود از نور به سمت ظلمت رفت.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در واقعه غدیر از تشتت و تفرقه امت اسلامی جلوگیری شد، بیان داشت: پس از رحلت حضرت نبی اکرم(ص) اولی الامر را از امیرمؤمنان(ع) جدا کرده و راه تفرقه باز شد که دیگر نمیتوانند آن را ببندند.
وی ادامه داد: تکفیریها امروز خون ما را هدر و خود را اسلام ناب میدانند، ولی سوال اصلی این است اگر آنها حق بوده و اسلام ناب هستند؛ چرا پس از رحلت پیامبر(ص) به فرقههای مختلف تقسیم شدند؟
آیتالله حائری شیرازی جدا شدن از حبلالله المتین را سبب تفرقه امت اسلامی دانست و اظهار داشت: اکنون دعوای امت اسلام بر سر مفاهیم قرآن است، قرآن ریشه اختلافات شده است؛ قرآن حل اختلاف نمیکند و حتی خود به تنهایی منشأ اختلاف میشود.
وی یادآور شد: حبلالله عالم به قرآنی است که خدا انتخاب میکند و در غدیر همین کار صورت گرفت؛ مردم درباره حبلالله از خدا طلب داشتند که خداوند متعال نیز در غدیر این طلب را به آنها داد؛ فردی که حبلالله باشد سبب رفع تفرقه میشود که پس از رحلت حضرت محمد(ص) این حبلالله را حذف کرده و امیر خود خوانده درست کردند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از رحلت حضرت محمد(ص) دو نوع امیر متصل و منفصل به خدا و پیامبر(ص) تشکیل شد، خاطرنشان کرد: پس از رسولالله(ص) دو شجره طیبه و خبیثه ایجاد شد که امام حسین(ع) در عاشورا شهید شده محصول شجره خبیثه هستند.
وی ادامه داد: در عاشورا امام حسین(ع) اهل عالم را با دو میوه شجره طیبه و خبیثه پذیرایی کردند؛ شهدا کربلا کسانی بودند که به امیر متصل به خدا اقتدا کرده و شهید شدند؛ کسی که به ولایت حبلالله متصل باشد ولی خدا میشود.
آیتالله حائری شیرازی با بیان اینکه فرد اگر ولایت فردی که متصل به حبلالله نیست را بپذیرد، در حقیقت ولایت طاغوت را پذیرفته است، بیان داشت: گمراهان کربلا کسانی بودند که ولایت طاغوت را پذیرفتند.
وی در پایان بیان داشت: عاشورا بزرگ شده عملیات پس از رحلت نبی اکرم(ص) و غدیر خم است، برای شناخت این سه حادثه باید نخست جلوی نفس اماره را گرفت و سپس با نگاه عالمانه معرفتی نه نگاه توجیهی و عامیانه بتوان آن را شناخت./993/پ201/ج