۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۳۴۷۰۶

هم اندیشی معاونان پژوهشی حوزه های علمیه مازندران در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی حوزه های علمیه برادر و خواهر مازندران در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.
نشست آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی حوزه های علمیه مازندرا، امروز با حضور دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی، معاونان آموزش و پژوهش حوزه های علمیه مازندران، معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران مازندران و معاونان پژوهشی حوزه های علمیه بردار و خواهر استان در سالن اجتماعات حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه های علمیه مازندران، در این نشست با بیان این که بخش پژوهش در مدارس علمیه در مظلومیت قرار دارد، گفت: باید اهتمام ارزنده و والایی وجود داشته باشد تا این بخش از مظلومیت خارج شده و به دستاوردهای ارزشمندی دست پیدا کند.

 

وی با اشاره به این که در بخش حوزه های علمیه باید نگاهی خوب و شایسته به مقوله پژوهش وجود داشته باشد، افزود: بودجه کمی در حوزه های علمیه به بخش پژوهش اختصاص داده می شود که نباید این گونه باشد.

 

معاون حوز علمیه مازندران، تصریح کرد: اگر می خواهیم در فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه موفق باشیم نیازمند برنامه ریزی مدون و اهتمام ارزشمندی در این خصوص است.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که در مدارس علمیه باید به پژوهش ها توجه شده و نگاه خوبی در این عرصه وجود داشته باشد، گفت: به پژوهش های ضعیف هم باید توجه شود تا بتوانیم به پژوهش های ارزشمند و ارزنده ای دست پیدا کرده و قدم های دیگر را بلند برداریم.

 

وی تقویت روح پژوهش را حرکت در مسیر تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال تحول در حوزه هستیم باید زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر آموزش در مدارس علمیه با محور پژوهش دنبال شود به یقین شاهد پرورش طلابی مستعد و خلاق در عرصه علمی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نگاه به پژوهش در حوزه باید عمیق، خلاقانه و هدفمند باشد.

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود که ثمرات ارزشمند و گرانقدری دارد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات