۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۵۲۸۴
حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام:

روح سیاست‎های اقتصاد مقاومتی فعال کردن نهادهای مردمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نقش گروه‎های مردم نهاد در عملیاتی کردن سیاست‏های اقتصاد مقاومتی را بی‎بدیل و تأثیرگذار دانست و گفت: روح سیاست‎های اقتصاد مقاومتی فعال کردن نهادهای مردمی است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دبیران سازمانهای مردم نهاد تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان با وی، مطالبات جوانان در عرصههای گوناگون را به حق دانست.
 
امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: به یقین قانع کردن قشری که توقع به جا دارند کار آسانی نیست؛ چرا که شما آینده سازان این نظام هستید و هر آنچه مطرح میکنید به سبب دلسوزی و دغدغه است.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام، نشاط، امید و انگیزه را از ویژگیهای بارز جوان برشمرد و با تأکید بر این که ناملایمات و نارساییها نباید خللی در این روحیه ایجاد کنند، تصریح کرد: جوانان باید نشاط و شادابی، انگیزه و امید و اعتماد به حقانیت نظام را توأم با هم در پیش برد اهداف و بیان دغدغههای به حق خود داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دغدغه‏های امروز جوانان در عرصههای گوناگون را دردها و مطالبات مستمر دلسوزان نظام و نمایندگان رهبر معظم انقلاب نسبت به مسؤولان دانست و افزود: نمایندگان رهبر معظم انقلاب به صورت مستمر نارساییها، مشکلات، کاستیها و کمبودها به ویژه در حوزه جوانان را به مسؤولان گوش زد میکنند و اگر این مطالبهگری به گوش شما نمی‌رسد، به یقین ضعف در انعکاس رسانه و مطبوعات استان است.
 
این مقام مسؤول، عملیاتی شدن شعار ورود جوانان به عرصههای گوناگون را خواستار شد و بهادادن، بهره‏گیری از ظرفیت فکری و عملی، تأمین امکانات برای بروز توانمندی جوانان و بکارگیری آن ها در کنار افراد مجرب و ارزش قائل شدن برای آنان را از دیگر دغدغهها و مطالبات از مسؤولان برشمرد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، حفظ و تقویت فضای نشاط و امید کنونی در میان جوانان، فراهم کردن امکان پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بیشتر در میان استعدادهای جوان، توجه به درون‎زایی علمی به جای مرعوب شدن در برابر پیشرفت‌های علمی غرب، تقویت روحیه‌ احساس مسؤولیت نخبگان نسبت به آینده‌ ملت و راضی نشدن به پیشرفت‌های علمی کنونی را از ضرورت های ادامه‌ حرکت پرشتاب جوانان در عرصههای گوناگون عنوان کرد.
 
وی با یادآوری این که جوانان آینده سازان نظام هستند، بر فراهم سازی زمینه برای رشد و بالندگی آنان در همه عرصهها تأکید کرد و گفت: در جلسات گوناگون دغدغه‌ها و مطالبات حوزه جوانان را مطرح میکنم اما متأسفانه اطلاع رسانی از سوی رسانه‏های دیداری، شنیدار و گفتاری استان ضعیف است.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام با طرح این پرسش که چرا مطالبات و گوشزدهای دلسوزان نظام در حوزه جوانان عملیاتی نمیشود؟ عدم باورمندی درست نسبت به نسل جوان را عامل اصلی در ایجاد خلأ در این حوزه عنوان کرد.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، نقش گروههای مردم نهاد در عملیاتی کردن سیاست‏های اقتصاد مقاومتی را بیبدیل و تأثیرگذار دانست و افزود: روح سیاستهای اقتصاد مقاومتی فعال کردن نهادهای مردمی است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که متأسفانه بیشتر دولتها به واگذاری امور به دست مردم اعتقادی نداشتند، تصریح کرد: متأسفانه دولت‏ها در حرف شعار واگذاری امور به مردم سر میدهند اما در اصل خودشان اداره کننده همه امور میشوند و این خلأ نشأت گرفته از عدم باور به مردم و نسل جوان است.
 
وی عدم باورمندی و درک درست از واقعیتها و ظرفیتهای موجود جامعه را موجب بروز حرکتهایی در زیر پوست جامعه دانست و از حواشی و اجتماع بزرگ برای مرگ مرتضی پاشایی به عنوان یک نمونه بارز در اثبات این ادعا یاد کرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عدم اعتماد به جوانان را یکی دیگر از چالش‏های موجود در حوزه جوانان برشمرد و گفت: متأسفانه اعتماد مسؤولان به جوانان بسیار ضعیف است تا جایی که با بهانه تراشیها و اما و اگرهای فراوان این اعتماد بین خود و جوانان را سلب میکنند.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که مشکلات و نارساییها نباید ما را از هدف و تکلیف الهی باز دارد، تصریح کرد: مؤمن واقعی کسی است که هیچ چیز و هیچ کس او را از تکلیف الهی باز ندارد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات