۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۳۵۲۹۶

فراخوان مقاله دومین همایش منطقه ای امنیت پایدار منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت دانش و پژوهش قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) با همکاری سازمان بسیج اساتید خوزستان اقدام به برگزاری فراخوان مقاله با موضوع «دومین همایش منطقه ای امنیت پایدار» کرد.
فراخوان مقاله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، معاونت دانش و پژوهش قرارگاه ابولفضل(ع) با همکاری سازمان بسیج اساتید خوزستان به منظور روشن سازی مفهوم و گسترش ادبیات علمی و کاربردی امنیت پایدار، با بهره گیری از دیدگاه های علمی صاحب نظران دانشگاهی و امنیتی اقدام به برگزاری فراخوان مقاله دومین همایش منطقه ای امنیت پایدار کرده است.

امنیت پایدار خوزستان، امروز، فردا، و بازشناسی  فرصت ها و چالش های از موضوع های اساسی این فراخوان است.

بر اساس این گزارش از اندیشمندان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دعوت شده با ارسال مقاله های خود در راستای 5 محور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دفاعی و نگاه راهبردی امنیت پایدار در این تلاش علمی شرکت کنند.

محیط شناسی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی دفاعی و جغرافیایی امنیت پایدار، آینده پژوهی امنیت پایدار در خوزستان، افزایش زمینه تعامل و تبادل نظری و فکری میان دانشگاهیان، پژوهشگران و متولیان امنیت از جمله اهداف این فراخوان علمی هستند.

همچنین بهره گیری از تجارب پیشکسوتان امنیت در خوزستان و برآورده ساختن نیازهای علمی و پژوهشی  استان نیز از دیگر هدف های این فراخوان معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش بررسیی زمینه های پیدایش فرقه های نوظهور، رسانه های بیگانه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، هویت اسلامی ایرانی، بسیج مساجد و حوزه های علمیه و دفاع مقدس از مهم ترین موضوع های محورهای فرهنگی این فراخوان هستند.

همچنین عملکرد اقوام و طوائف، مهاجرت و حاشیه نشینی و جرایم و ناهنجاری ها به همراه چند مورد دیگر از جمله موضوع های محور اجتماعی و توجه به اشتغال و بازار کار، قاچاق، شرکت ها و صنایع ملی، توسعه و عمران و سرمایه گذاری داخلی و خارجی از موضوع های محور اقتصادی این فراخوان هستند.

محور دفاعی از دیگر محورهای این فراخوان بوده که شامل موضوع های همچون مرز بین المللی با کشورهای همسایه، آمایش سرزمین و توازن منطقه ای، پدافند غیر عاملی و مدیریت بحران به همراه تهدید های خارجی و جغرافیای دفاعی است.

محور نگاه راهبردی امنیت پایدار در خوزستان محور پایانی این فراخوان بوده که شامل موضوع های همچون مردم و امنیت پایدار، الگوی سیاست گذاری و مدیریت مطلوب برای تحقیق امنیت، راهبرد همه جانبه خوزستان، فرصت ها و تهدیدها، آینده پژوهی و مولفه های قدرت ملی خوزستان است

مهلت ارسال چکیده مقاله ها تا پایان دی ماه، تاریخ پذیرش اصل مقاله ها 15 بهمن ماه سال جاری و زمان برگزاری همایش نیز اسفند ماه سال جاری عنوان شده است.

گفتنی است، صفحات مقاله ها باید حداقل 10 و حداکثر 20 صفحه بوده و رویکرد اسلامی ایرانی مبنای بحث این مقاله ها باشد./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات