۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۳۵۵۰۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

اربعین تجلی عشق به تربت پاک و مرقد مطهر سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: اربعین تجلی عشق به تربت پاک و مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) و آغازگر یک حرکت حسینی به‌ معنای واقعی است.
بزرگترين اجتماع جهاني در کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت السلام موسوی، استاد حوزه علمیه محمود آباد امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در این شهرستان گفت: اربعین در استمرار خط خونین عاشورا همواره کاراترین تأثیر را برای تداوم نهضت حق طلبی به همراه داشته و دارد.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد خاطرنشان کرد: اربعین حلقه اتصال اهداف متعالی قیام پاک و خالص امام حسین(ع) بوده که توانست نهضت حسینی را برای همیشه در تاریخ بیمه کند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که از اربعین سال 61 هجری تاکنون روز به روز عظمت و اثرگذاری اربعین افزده می شود، تصریح کرد: اربعین با پیام رسانی پیام رسانان کربلا و جبهه گیری و موضع گیری آنان، به گونه ای استحکام پیدا کرد که همه ناظران بی طرف بزرگترین اجتماع تاریخ بشری از ابتدا خلقت تاکنون را شاهکار اربعین می دانند.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد افزود: این هنر اربعین است که در اوج جنایت های گروه های تروریستی و جنایتکاری های سران بعضی کشورهای اسلامی عظمتی محیرالعقول را خلق کرده که هیچ قدرتی جز روح پاک حسینی نمی تواند چنین عظمتی را خلق کند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در اربعین سید و سالار شهیدان خلق شد دنیا به اوج عظمت روح بزرگ و حماسی آموزگار شهادت پی خواهد برد و همین تجمع و قدرت ایجاد بسیج همگانی رمز ماندگاری مکتب تشیع و آرمان بزرگ اصلاح گر همه قرن ها خواهد بود.

 

وی افزود: شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چه شیعه و چه سنی با عشق و ارادتی که به آن حضرت دارند با پای پیاده در همایش گرامیداشت اربعین حسینی حاضر شدند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به عزیمت میلیون‌ها زائر به کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی، این آمار را باور نکردنی و تحسین‌برانگیز دانست و افزود: سیل خروشان جمعیت با پای پیاده از شهرها و روستاهای کشور به سمت کربلای معلی به راه افتاده‌ و به یقین هیچ قدرتی نمی‌تواند در این سد آهنین خللی وارد آورده و جلودار این دل‌های آماده و منقلب باشد.

 

وی اربعین را تجلی عشق به تربت پاک و مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) و آغازگر یک حرکت حسینی به‌ معنای واقعی دانست و افزود: با گذشت قرن‌های بسیار از واقع عظیم و جانسوز کربلا، همچنان دل های همه‌ دوستداران اهل بیت(ع) و آزادگان جهان را به‌ سوی رستگاری، عزت و افتخار و رهایی از هرگونه ذلت می‌کشاند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات