۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۳۵۵۳۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه علمیه جامع رشت قطب فرهنگی شمال کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان از حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت به عنوان قطب فرهنگی شمال کشور یاد کرد و گفت: این حوزه علمیه جامع دارای 396 هجره برای طلاب است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار مدیر و جمعی از طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه کاشان با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور با شکوه و عظمت مسلمانان در کربلا اوج ارادت و دلدادگی به ساحت سید و سالار شیهدان است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زائران حسینی با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کردند، افزود: این حضور عظیم و خیره کننده لرزه بر اندام دشمنان اسلام ناب انداخت.

 

امام جمعه رشت با اشاره به این که تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن جلوه های حسینی با این حضور بی نظیر شکست خورد، تصریح کرد: عشق به سید و سالار شهیدان از سوی ملت های آزاده جهان هر روز بیشتر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که امروز ملت های جهان به حقانیت قیام حسینی پی برده اند، افزود: فرهنگ حسینی به الگویی برای ملت های جهان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام حسینی برشمرد و گفت: امروز حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین باید این هدف متعالی را به خوبی برای جامعه تبیین کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود به رسالت حوزه های علمیه در تبیین فلسفه قیام حسینی اشاره کرد و افزود: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های عاشورایی بوده و هستند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به جایگاه حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت اشاره کرد و با بیان این که این عملیات اجرایی ساخت این حوزه از سال 89 آغاز شد، گفت: فاز نخست این حوزه علمیه 25هزار متربع زیربنا دارد که سال گذشته افتتاح و به بهره  برداری رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی این حوزه علمیه دارای سه فاز است، افزود: فاز دوم و سوم آن نیز در حال اجرا است که با اتمام آن زیربنای آن به بیش از 71 هزار متر مربع خواهد رسید.

 

امام جمعه رشت به امکانات آموزشی، فرهنگی و خدماتی حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت اشاره کرد و افزود: این حوزه در فاز نخست دارای منازل مسکونی برای اساتید حوزه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ادامه سخنان خود از ساخت مسجد اعظم، کتابخانه حوزه علمیه گیلان و همچنین اقامتگاه طلاب در فازهای بعدی این مجموعه بزرگ دینی خبر داد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان از حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت به عنوان قطب فرهنگی شمال کشور یاد کرد و گفت: این حوزه علمیه جامع دارای 396 هجره، 22 کلاس 50 نفره و چهار کلاس 200 است.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گیلان در ادامه همچنین زیربنای کتابخانه این حوزه علمیه را هزار و صد متر مربع اعلام کرد و افزود: این کتابخانه ظرفیت گنجایش 36 هزار جلد کتاب را دارا است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات