۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۳۵۵۸۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

سبک زندگی حسینی تعالی بخش زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که سبک زندگی حسینی تعالی بخش زندگی انسان است، گفت: باید سبک زندگی و حیات دنیوی انسان رنگ و بوی حسینی گرفته که در غیر این صورت نمی توانیم به تعالی و شهادت دست پیدا کنیم.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، شب گذشته در مراسم سوگواری اربعین شهادت امام حسین(ع) که در مسجد چهارده معصوم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ثواب ارزنده ای برخوردار است، گفت: انسان باید تلاش کند تا بهره برداری گرانقدری از این برنامه های نورانی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، بیان داشت:حضور در مجالس به نام اهل بیت(ع) دعوتی از سوی این بزرگواران بوده و به همت و قسمت بستگی ندارد.

 

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که امام حسین(ع) و یاران باوفایشان با ایثاری ارزنده در این مسیر نورانی قرار گرفتند، افزود: اهتمام در راستای کسب رضایت خداوند منان می تواند چنان عظمت و عزت آفرین باشد که حماسه حسینی برای همیشه تاریخ ماندگار و جاویدان شده است.

 

وی با بیان این که زیارت عاشورا زیارتی سراسر درس و عبرت است، گفت: باید از معارف والای آن بهره گیری کرده و اهتمام شایسته ای در این عرصه داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، ادامه داد: در این زیارت گرانقدر حیات و ممات نبوی و علوی را از خداوند منان می خواهیم که باید در عمل برای تحقق این امر تلاش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل، افزود: مقداری جنبه درخواست شیعیان نسبت به مسئله ممات نبوی و علوی بیشتر بوده که از حضرت حق می خواهیم شهادت در راه خود را نصیب ما کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که لازمه شهادت در راه خدا داشتن زندگی براساس حیات حسینی است، گفت: باید سیره نورانی این امام همام را در برنامه های زندگی خود قرار داده و در عمل پیرو سرور و سالار شهیدان باشیم.

 

وی با تاکید بر این که سبک زندگی حسینی تعالی بخش زندگی انسان است، بیان داشت: باید سبک زندگی و حیات دنیوی  انسان رنگ و بوی حسینی گرفته که در غیر این صورت نمی توانیم به تعالی و شهادت دست پیدا کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ، تصریح کرد: لازمه داشتن مرگی با افتخار در قالب شهادت این است که زندگی همانند آن بزرگواران داشته باشیم که می توانیم با استعانت از اهل بیت معصومین(ع) به مقامات ارزنده ای دست پیدا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که شهادت لیاقت و توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود، گفت: حیات و ممات حسینی هم نه به همت و قسمت بلکه به دعوت بوده که باید قابلیت های خود را در این عرصه ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که انسان باید از ظرفیت های وجودی خود در مسیر تعالی و تکامل بهره گیری کند، بیان داشت: پیروی از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) می تواند زندگی انسان را نجات بخش و سعادت آفرین کند.


وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا شیعه واقعی بوده و عمل کننده به تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت(ع) باشیم که می تواند ما را به سعادت برساند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات