۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۵۷۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

راهپیمایی عظیم اربعین لبیک به ندای مرجعیت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در مراسم اربعین حسینی(ع) گفت: پیام حضور میلیونی افراد در مراسم اربعین و راهپیمایی آنها این بود که شیعه پیرو اهل‌بیت(ع) و مرجعیت خود است.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، راهپیمایی میلیونی زائران حسینی در مراسم اربعین را درس خوبی برای مخالفان اسلام و کج اندیشان توصیف کرد.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود حضور میلیونی زائران حسینی در مراسم اربعین را سبب بهت جهانیان دانست و آن ناشی از عشق، علاقه و ارادت مردم نسبت به سالار شهیدان خواند.

 

وی تصریح کرد: براساس معیارها و ملاک‌های مادی نمی‌توان چنین حرکت عظیمی را محاسبه کرد؛ چرا که این حضور بدون تبلیغات تنها به سبب شور، دلباختگی، علاقه‌مندی و احساسات درونی ایجاد شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی یادآور شد: دشمنان خیال می‌کردند که می‌توانند با وجود سایه شوم داعش در کشور عراق از حضور میلیونی افراد جلوگیری کنند، در حالی که امسال نسبت به سال‌های گذشته شاهد حضور تعداد بیشتری از زائران بودیم.

 

وی تأکید کرد: تروریست‌ها، تکفیری‌ها و داعشی‌ها اگر تعقلی داشته باشند به این نتیجه می‌رسند که شیعه فرزند حماسه و شهادت، اهل شجاعت و جانبازی، شهامت و آزادگی بوده و تمام این صفات را از امام حسین(ع) فراگرفته است.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ممانعت‌ها و تهدیدات دشمنان در طول تاریخ نتوانسته ذره‌ای از عشق و علاقه افراد نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را کم کند، بیان داشت: تکفیری‌های زمانه نیز نتوانستند در این ارادت خللی وارد کنند.

 

وی افزود: پیام حضور میلیونی افراد در مراسم اربعین و راهپیمایی آنها از نجف تا کربلا به تکفیری‌ها و حامیان خارجیشان که اتاق فکر آن در غرب است این بود که شیعه پیرو اهل‌بیت(ع) و مرجعیت خود است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران به سبب فراهم کردن زمینه‌ها برای حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی گفت: این کمترین وظیفه‌ای بود که نظام اسلامی می‌توانست در برابر جوشش عظیم ملی اعتقادی تشیع انجام دهد./993/ت302/ج

ارسال نظرات