۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۳۶۰۲۴
استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

رییس جمهور دی‌ماه به خراسان جنوبی سفر می کند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان جنوبی با بیان این که رییس جمهور در دی ماه به خراسان جنوبی سفر می کند، گفت: بررسی مشکلات استان و شرکت در جلسه شورای اداری استان از مهم ترین برنامه های روحانی در خراسان جنوبی خواهد بود.
سفر استاني رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، وجه الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری خراسان جنوبی از سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی خبرداد، گفت: روحانی در ادامه سفرهای دوره ای خود در اوایل یا اواسط دی ماه به استان سفر خواهد کرد.

 

وی افزود: رییس جمهور در این سفر ضمن دیدار با علما و نخبگان استان در جلسه شورای اداری شرکت کرده و به مشکلات مردم رسیدگی خواهند کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که امید است سفر آقای روحانی به خراسان جنوبی موجب افزایش برکات و سرمایه گذاری برای استان شود، ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه جذب سرمایه گذار، مشکلات خشکسالی و فعال نبودن بازارچه های مرزی با مشکل مواجه شده و همین مضوع روز به روز بر مشکلات مردم افزوده و موجب شد شرایط زندگی برای مردم به ویژه قشر ضعیف بسیار سخت شود.

 

خدمتگزار با اشاره به این که خراسان جنوبی نیازمند توجه جدی مسؤولان کشوری است، اظهار داشت: باید دولت برای توسعه استان های محروم مانند خراسان جنوبی بودجه ویژه ای در نظر گرفته و برای این استان ها و توسعه آن برنامه ریزی هدفمندی را انجام دهند.

 

خدمتگزار با بیان این که مسؤولان استان به صورت هماهنگ برای اعتلای استان تلاش می کنند، یادآور شد: دولت سعی کرده تاکنون در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و از حقوق ملت ایران در تمامی عرصه ها حمایت کند و دولت با موفقیت در مذاکرات هسته ای صداقت و عمل صادقانه خود برای خدمت به ملت را به عموم نشان داده و سربلندی ایران را در عرصه بین المللی تضمین کرده است.

 

لازم به ذکر است تیم همراه رییس جمهور فعالیت های خود را برای سفر ریس جمهور آغاز کرده و مشغول بررسی و آماده سازی شرایط لازم برای سفر رییس جمهور به استان هستند و مسؤولان استانی هم از سفر رییس جمهور استقبال کرده و امیداور هستند با سفر روحانی بخش عمده ای مشکلات استان حل شود زیرا کمبود اعتبار موجب شده بسیاری از پروژه های استانی در استان نیمه کاره رها شده یا اعتبار لازم برای اتمام پروژه ها وجود نداشته باشد که همین موضوع  زندگی مردم را در نقاط تازه تاسیس شهری و روستایی به دلیل نبود امکاناتی مانند مدرسه و سایر خدمات اجتماعی با مشکل مواجه کرده است.

 

همچنین مسؤولان استانی امیدوارند با سفر روحانی بودجه لازم برای تکمیل راه آهن شرق از سوی دولت تامین شود تا با تکمیل این راه آهن زمینه افزایش اشتغال زایی و صادرات در استان فراهم شود زیرا راه آهن شرق پل ارتباطی کشور به آسیای صغیر است و می تواند در زمینه صادارت مواد معدنی خراسان جنوبی به کشورهای  همسایه نقش موثری داشته و رونق کارخانه ها و مراکز فرآوری مواد معدنی را در استان با خود به همراه داشته باشد./968/پ202/ج

ارسال نظرات