۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۰۵۲
با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی؛

بیست و سومین اجلاس سراسری نماز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست منطقه‌ای بیست و سومین اجلاس سراسری نماز امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار شد.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در دومین نشست منطقه‌ای بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، گفت: مسأله‌ نماز همه چیز را باید حل کند، قرآن خطاب به پیامبر(ص) می‌گوید تمام سخرانی‌هایت باید پیرامون قرآن باشد، باید یک انقلاب به وجود بیاوریم و راه چاره آن نماز است، نماز را نباید سبک شمرد، ما باید نماز را سامان دهیم، تمام روحانیان باید چند کتاب درباره نماز بخوانند و امتحان دهند.

 

وی درباره مشکلات موجود اظهار داشت: مشکل ما علم، دکتر و آیت الله نیست، پیامبری یک گندم خورد و خداوند او را از بهشت راند و ما بخاطر آن گندم باید بر روی زمین باشیم، حال یک پیامبر ما را از بهشت بیرون آورد و 124 هزار پیامبر باید تلاش کنند تا به بهشت بازگردیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: در حال حاضر ما طلبه ها امکانات بسیار خوبی در اختیار داریم، ما در زمان قبل از انقلاب می‌خواستیم فقط یک ساعت از رادیو را در اختیار ما بگذارند، اما حالا که انقلاب پیروز شده ما صدا و سیما، تلوزیون و غیره را در اختیار داریم باید خیلی بهتر از این عمل کنیم.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور درباره نماز ابراز داشت: نماز هنوز جای کار بسیاری دارد، متاسفانه خیلی از جوانان ما نماز نمی‌خوانند، مشکل نماز ما بی‌دینی نیست، این انسان‌ها را باید نرم کنیم تا در برابر خداوند شرمنده شوند، باید برنامه‌هایی بسازیم که دل آن‌ها نرم شود، باید شرمنده خداوند شوند.

 

وی در ادامه افزود: ما خود مقصریم، هرکسی بگوید که مقصر نیست رفع مسؤولیت کرده، ما غفلت کردیم، ما نسبت به قرآن، حفظ آن، حج و غیره زیاد سخن گفتیم و توجه کردیم اما درباره تفسیر، زکات، خمس و غیره نه کم توجه و کوتاهی کردیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی درباره جوهر درونی انسان تصریح کرد: ما مشکل جوهر درون داریم و از این رو علم به تنهایی به درد نمی‌خورد و باید انسان جوهر و جنم کار را داشته باشد، نباید به کارهای موجود قانع باشیم باید خیلی بیشتر تلاش و کار انجام داد، اگر ما همه در کنار هم باشیم خیلی کارهای بزرگ و موثر می‌توانیم انجام دهیم، باید آن‌قدر تلاش کنیم که دیگر همچون این کارها به صورت خود جوش انجام شود، امیدوارم این آغاز خوب به یک ثبات و کارایی بهتر برسد./827/پ202/ب4

ارسال نظرات