۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۳۶۱۵۳
نماینده مردم آمل در مجلس:

ترویج وقف های جدید باید بر اساس نیاز روز جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان این که ثمرات وقف متوجه جامعه خواهد شد، گفت: وقتی سمت و سوی وقف برای خدمت رسانی به مردم است باید نیازهای جامعه را در مقطع خود بررسی کرده و برای روی آوردن به وقف های موردنیاز جدید تلاش شود.
يوسفيان ملا

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت هفته وقف، گفت: وقف ثمرات و کارکردهای بسیاری برای جامعه دارد که باید در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده تلاش شود.

 

وی با بیان این که وقف برای خود مردم است که ثمرات آن متوجه جامعه می شود، بیان داشت: وقتی سمت و سوی وقف برای خدمت رسانی به مردم است باید نیازهای جامعه را در مقطع خود بررسی کرده و برای روی آوردن به وقف های موردنیاز جدید تلاش شود.


یوسفیان ملا افزود: بخش درمان مورد نیاز واقعی مردم است که باید در راستای ترویج وقف های حوزه درمان گام های خوبی برداشته شود و هیچ کس نمی تواند بگوید در برهه ای از زمان مردم در خصوص درمان مشکلی نداشتند.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان این که در بخش درمان وقف های قابل توجهی وجود ندارد، تصریح کرد: باید وقف هایی برای بیماران خاص و دائمی و پیوند اعضا صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که وقف در خصوص درمان نیاز قطعی جامعه است، گفت: متأسفانه موقوفات در جهت نیاز قطعی جامعه نرفته است که باید ترویج وقف های جدید مورد نیاز به عنوان امری اساسی مورد توجه همگان باشد.


یوسفیان ملا با بیان این که غالب وقف های موجود در جامعه در جهت اطعام دهی و کارهای روبنایی است، بیان داشت: اگر وقف به سمت نیاز جامعه حرکت کند می تواند بسیار اثرگذار بوده و مشکلات مردم را رفع کند.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس ادامه داد: وقف در دین اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و ائمه معصومین(ع) نیز در این راستا اهتمام داشته اند که باید به این امر ارزنده در جامعه توجه شود.


وی با اشاره به این که وقف هایی در خصوص تحصیل باید در جامعه وجود داشته باشد، گفت: دانشجویانی با معدل بالا در کشور داریم، اما چون در دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی قبول شدند و خانواده آن ها مشکل مالی دارند نمی توانند ثبت نام در دانشگاه داشته باشند.


یوسفیان ملا با بیان این که وقف های جدید به نام امام محمدباقر(ع) در خصوص گسترش علم و دانش باید صورت گیرد، بیان داشت: هیچ کس نباید فکر کند که اگر وقف ما در خصوص مسجد و حسینیه نباشد وقف محسوب نمی شود.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با ت
اکید بر این که متاسفانه فکر می کنیم همه موقوفات باید در جهت اطعام دهی و دسته روی باشد، افزود: اگر با وقف ما یک بیمار معالجه شده و یا دانشجویی به تحصیل بپردازد ثواب بسیاری داشته و برای جامعه کارکردهای ارزشمندی دارد./1314/ت302//ب1

ارسال نظرات