۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۳۶۲۰۳
نایب رییس مجلس:

مشکلات کشور ناشی از تصمیمات غیر علمی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس با تاکید بر این که مشکلات کشور ما ناشی از نوسان قیمت نفت یا تحریم نبوده بلکه به علت تصمیمات غیر علمی است،‌ گفت: هر انسان هوشمندی رمز عزت اسلام و ایران را قرار گرفتن آن به عنوان محور امنیت منطقه و ثبات خاورمیانه می داند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي نايب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، با اشاره به اهداف مختلف وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: کشور ما امروزه نماد روشنی از وحدت حوزه و دانشگاه است؛ رهبری ما فقیهی تربیت شده در محضر قرآن و عترت و نماد تفکر بالنده از حوزه دین بوده و بازو های یاری کننده ایشان نخبگان حوزه و دانشگاه هستند.

وی با بیان این که هیأت دولت نیز نماد وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: بنده که در 4 دوره در مجلس حضور دارم شاهد بودم بسیاری از تربیت شدگان حوزه و دانشگاه برای دستیابی به اهداف نظام بدون کمترین زاویه حرکت می کنند و اندوخته های علمی و ظرفیت های انسانی خویش را در اختیار نظام و اهداف آن قرار دادند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده نظام بر ارتقای جایگاه تربیت شدگان حوزه و دانشگاه در مدیریت کشور است به طوری که اولا ظرفیت علمی اخلاقی و مدیریتی تربیت شدگان دو نهاد را بالا برده و همچنین باعث ارتقا تعامل و همکاری آن ها برای مسؤولیت بزرگی که دارند می شود.

وی با اشاره به بعد دیگری از وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: دیدگاه دیگر وحدت حوزه و دانشگاه را می توان به پیوند علم و دین تفسیر کرد؛ در یک نگاه کلان صاحبنظران اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حوزه را نماد دین باوری و دین داری و دانشگاه را نماد علم محوری و دانش مداری دانسته اند؛ این سخن قابل نقد است.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه گفت: اگر دین را حوزه بریده از علم و یا در ستیز با دانش بدانیم همان طور که در غرب اتفاق افتاده و ثمره آن جنگ علم و غلبه سکولار بر ارزش ها دینی شده است؛ با این نگاه پیوند حوزه و دانشگاه یعنی پیوند علم و دین اما در هندسه تفکر دینی و در آموزه های قرآن ،عترت، علم، دین، حوزه و دانشگاه دو نام برای یک حقیقت و گوهر هستند.

وی ادامه داد: رسالت حوزه دستیابی به قله های علم و معرفت است؛ حرکت علمی حوزه های علمیه بر اساس برهان و استدلال بوده و توحید در سایه برهان شکل می گیرد اما این حرکت علمی در این نقطه متوقف نمی شود و در پوتو عمل برآمده از دانش اوج گرفته و به معرفت شهودی می رسد اما نقطه آغاز برهان و استدلال است.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که انبیا آمده اند تا اندیشه مبتنی بر علم و دین را در جوامع بشری نهادینه کنند، گفت: خروجی مدرسه دین انسانی است که تنها در پرتو مشعل علم و دانش حرکت می کند و مبانی اعتقادی، اخلاقی و اصول رفتاری خود را بر اصل علم پایه ریزی می کند.

وی ادامه داد: قله های عالی معرفت گوهری ارزشمند است که تنها در دست علما و فرهیختگان آن را می توان یافت و هیچ انسانی نمی تواند به آن دست پیدا کند و تنها علما حق ورود به آن را دارند از این منظر و با این نگاه حوزه و دانشگاه و هر انسان تربیت شده صالح طبق آموزه های دین، وحدت دین و علم را به نمایش می گذارد.

نایب رییس مجلس با بیان این که همه دستاورد های نظام اسلامی بر اساس وحدت علم و دین است، تصریح کرد: دفاع مقدس تجسم پیوند علم و دین بوده زیرا اگر اعتقاد و باور بدون دانش در مقابل سلطه های شیطانی قرار می گرفت قطعا مغلوب می شد؛ سردار سلیمانی نماد پیوند علم و دین است زیرا در سخت ترین صحنه های نبرد جنگیده و دشمن را به زانو در آورده است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای پیوند علم و دین یا به عبارتی دیگر حضور حقیقت دین و معارف ناب قرآن و عترت در متن زندگی انسان است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اختلافات سیاسی ما عموما ریشه در دانش و علم نداشته بلکه ریشه در جهل دارد؛ اگر خواهش های نفسانی را کنار بگذاریم و تسلیم حقایق ناب علمی شده و بر اساس ارزش ها قدم برداریم اختلافات ما به حداقل می رسد.

وی اظهار داشت: علم و دین هنگامی می توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته که آراسته به تقوا و ایمان باشد؛ روح بندگی است که انسان را در محضر علم تسلیم می کند و گرنه شاهد زاویه بین علم و دین خواهیم بود مانند مصیبتی که امروزه گریبان گیر غرب شده است؛ در سایه تقوا می توان نفس را مهار کرد و تسلیم در برابر حق بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی، گفت: هر انسان هوشمند رمز عزت اسلام و ایران را قرار گرفتن آن به عنوان محور امنیت منطقه و ثبات خاورمیانه می داند؛ مشکلات کشور ما به دلیل نوسان قیمت نفت و تحریم نیست بلکه به دلیل تصمیمات غیر علمی است./9704/پ201/ج

ارسال نظرات