۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۳۶۳۰۵
رییس اداره اوقاف آمل:

ترویج فرهنگ وقف راهگشای تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: حقوق موقوفات توسط بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت نمی شود که اگر این در راستا اقدام شود گامی در جهت تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
رييس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، شب گذشته در نشست خبری هفته وقف که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران آمل برگزار شد با اشاره به این که همه باید نسبت به مسأله وقف و بقاع متبرکه حساسیت ویژه داشته باشیم، گفت: خبرنگاران می‌توانند در معرفی اثرات وقف یار و همراه این اداره باشند که متأسفانه در بعضی از روزنامه ها و سایت ها به مسائلی همچون آسفالت کوچه ها پرداخته می شود ولی کم‌تر به امر وقف توجه شده است.

 

وی با تأکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.

 

حجت الاسلام علیخانی، ادامه داد: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش ارزنده‌ای صورت گیرد.

 

وی افزود: حقوق موقوفات توسط بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت نمی شود که اگر این در راستا اقدام شود گامی در جهت تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که 95 درصد موقوفات شهرستان آمل برای عزاداری امام حسین(ع) و کمک به نیازمندان اختصاص دارد، ادامه داد: حس اعتماد نسبت به وقف در جامعه در حال نهادینه سازی است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج فرهنگ وقف وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برنامه های اداره اوقاف و امورخیریه آمل در هفته وقف، بیان داشت: بزرگ ترین مرکز فرهنگی قرآنی مازندران همزمان با هفته وقف در آستان امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل افتتاح می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، تصریح کرد: برگزاری مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول (ص) در امام زادگان و بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان این که نمایشگاه بزرگ همه واقف باشیم در شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: برای این نمایشگاه عملکرد اداره اوقاف و امام زادگان و خیمه های معرفتی در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که ویژه نامه احسان ماندگار همزمان با هفته وقف منتشر می شود، بیان داشت: همایش بزرگ یاوران وقف در شهرستان برگزار خواهد شد که در این همایش از چهل نفر از فعالان عرصه وقف این شهرستان قدردانی می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به سخنرانی در خطبه های نمازجمعه شهرهای آمل همزمان با هفته وقف، ادامه داد: دیدار با ائمه جمعه شهرهای آمل و معاون استاندار مازندران و فرماندارویژه آمل در راستای بهره گیری از رهنمودهای این بزرگواران صورت می گیرد.

 

وی از برگزاری نشست های تخصصی وقف با حضور اصناف شهرستان آمل خبرداد و بیان داشت: سلسله نشست هایی با عنوان ترویج فرهنگ وقف با حضور مبلغان و کارشناسان عرصه وقف در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ استانی لبیک یارسول الله در شهرستان آمل، گفت: تمام تلاش این است تا بتوانیم این مراسم باشکوه را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف شهرستان که برای نخستین بار در مازندران در حال اجرا است، تصریح کرد: اجرای طرح جی آی اس یا همان مکان‌یابی بوده که تاکنون 3 هزار و 455 رقبه شناسایی شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از راه اندازی وب کیوسک اداره اوقاف آمل برای نخستین بار در استان مازندران خبرداد و افزود: این وب کیوسک برای سهولت در کارهای ارباب رجوع راه‌اندازی شده است.

 

وی با اشاره به این که در شهرستان آمل امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای وجود دارد که در سطح ملی و بین المللی مطرح است، گفت: آستان امامزاده ابراهیم(ع)، آستان امامزاده عبدااله(ع) و بقعه ناصرالحق از جمله این امامزادگان بوده که جایگاه ارزنده و والای اسلامی و بین المللی دارند.

 

حجت الاسلام علیخانی با تأکید بر این که با همکاری کارکنان اداره و هیأت امنا اقدامات قابل توجهی انجام شده است، بیان داشت: در سال گذشته رتبه برتر کشوری و مدیر نمونه طرح شهید رجایی شهرستان آمل را کسب کردیم.

 

وی درباره موافقت نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برای بازسازی بقعه شمس آل رسول، گفت: این بقعه همانند بقعه ناصرالحق توسط سازمان اوقاف بازسازی می شود که تلاش داریم این امر ارزنده به بهترین نحو ممکن صورت گیرد./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات