۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۳۶۴۳۳
رییس دادگستری نکا:

تقویت آموزه های دینی بهترین عامل کاهش آمار طلاق در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دادگستری نکا با بیان این که آموزه های دینی و اسلامی مهم ترین عامل عامل در کاهش آمار طلاق در جامعه است، گفت: باید تلاش شود تا ترویج و گسترش ارزش های دینی در میان خانواده ها مانع از گسترش آمار طلاق در جامعه شویم.
طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد تقی ربیعی، رییس دادگستری نکا امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستن گفت: افزایش آموزه های دینی مهم ترین عامل در کاهش آمار طلاق در جامعه است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی به نقش اورژانس های اجتماعی در کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جامعه به ویژه آمار طلاق اشاره کرد و افزود: بهره گیری از کارشناسان دینی و اجتماعی در این اورژانس بسیار ضروری است.

 

رییس دادگستری نکا با تاکید بر لزوم بررسی آسیب ها و ناملایمات اجتماعی، خاطر نشان کرد: با توجه به این که این شهرستان از نظر سبقه دینی داراب سابقه طولانی است به همین دلیل با استفاده و بهره مندی از حضور کارشناسان دینی تا حد بالایی می توانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

 

حجت الاسلام ربیعی گفت: عوامل بسیاری از جمله اعتیاد، دخالت اطرافیان، کمرنگ شدن آموزه های دینی در بین خانواده ها، بیکاری، عدم توانایی مهارت های زندگی، از بین رفتن قبح طلاق و سخن چینی از اصلی ترین موارد به وجود آورنده طلاق است که در نکا بیشترن علت طلاق عدم مهارت های زندگی و کمترین عامل به عدم شغل اختصاص دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که 70 درصد طلاق‌ها در جامعه طلاق توافقی است، خاطرنشان کرد: بیشترین علت طلاق در کشور پیرامون اعتیاد، ضرب و شتم و سوء ظن زوجین است.

 

رییس دادگستری نکا با اشاره به این که با انجام مشاوره می‌توانیم تا 50 درصد آمار طلاق را کاهش دهیم، ادامه داد: در این رابطه همکاری همه‌جانبه مسؤولان و کارشناسان دینی، اجتماعی و فرهنگی می تواند زمینه ای را برای کاهش آمار طلاق در جامعه فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام ربیعی، بر نقش مؤثر تعالیم دینی و ارزش های اسلامی در کاهش پدیده طلاق تاکید کرد و گفت: در خانواده هایی که تعالیم دینی و شعائر اسلامی پررنگ تر است شاهد بروز اختلافات و کشمکش های کمتر خانوادگی و در نتیجه پایین بودن میزان آمار طلاق هستیم.

 

وی با بیان این که کاهش طلاق در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است، یادآور شد: متأسفانه بیش از 60 درصد طلاق‌ها زیر پنج سال اول زندگی است که بیانگر عدم شناخت کافی طرفین از همدیگر است که باید در این رابطه فرهنگ‌سازی مناسب انجام شده و مشاوره‌های مختلف دینی و اجتماعی انجام شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز در سخنانی گفت: باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه های مربوطه به درستی انجام شود و همه مسؤولان باید، دغدغه مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشند.

 

محمد علی صفرپور افزود: کارگروه اقتصادی این شورا شکل گرفته و خوشبختانه جلسات مختلف برگزار شد و کارگروه فرهنگی و اجتماعی نیز در دست انجام است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات