۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۴۳۵

استقلال حوزه های علمیه در گرو احیای موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به تشریح ویژه برنامه‌های هفته وقف در استان پرداخت و گفت: هفته وقف فرصتی برای ترویج این سنت حسنه و الهی است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان به تشریح ویژه برنامه‌های هفته وقف پرداخت و اظهار داشت: تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده با محوریت ترویج فرهنگ وقف و طرح‌های جدید سازمان اوقاف است.


وی با بیان این‌که هفته وقف از روز شنبه با عنوان وقف، عمل امنیانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: وقف، سنت نبوی، سیری ائمه اطهار(ع)، وقف علم و فن‌آوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع)، تکریم امامزادگان، وقف جهاد اقتصادی، ارتقای بهروری موقوفات، وقف بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و همچنین وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی عناوین روزهای هفته وقف است.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 70 وقف جدید ثبت شده که نمایانگر احیای سنت حسنه وقف در میان مردم است، گفت: همزمان با هفته وقف ایستگاه هایی با عنوان همه واقف باشیم راه اندازی شد که در این اماکن مشاوره های لازم جهت آشنایی مردم با وقف ارائه می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و گفت: همایش وقف و رسانه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان سوم دی برگزار می شود که موضوع محوری همایش وقف و اقتصاد با مشارکت مردمی و همچنین جایگاه رسانه‌ها در ترویج این سنت الهی است.


وی با اشاره به این‌که دومین همایش «وقف و رسانه» با عنوان «وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» در مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به این‌که وقف پشتوانه مالی برای اسلام است، همایش وقف و اقتصاد نیز با مشارکت مردم و بررسی مؤلفه های اقتصاد مقاومتی در این هفته برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اتمام پروژه بازسازی مقبره عون ابن علی و زید بن علی تبریز خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه مشارکت خیرین و مردم در بازسازی بقاع متبرکه و مساجد تاریخی استان قابل توجه است، در رابطه با مرمت بیش از 80 مسجد تاریخی و بقعه امامزداگان عون و زید بن علی(ع) و امامزاده سیدجمال مدیون خیر نیک‌اندیش حاج حسن حسین نژاد با پشتوانه کمک های مردمی هستیم.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که پس از ماه‌ها تلاش در نهایت دانشکده عالی علوم قرآنی تبریز در محل پارک مفاخر این شهر راه‌اندازی شد، اظهار داشت: دومین دانشکده عالی علوم قرآن و معارف اسلامی در تبریز از مهر سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و پیش بینی شده در آینده نه چندان دور به سطح دانشگاه علوم و معارف اسلامی ارتقا یابد.


وی در پایان خواستار مساعدت اصحاب رسانه استان در ترویج سنت حسنه وقف شد و گفت: برای احیای فرهنگ و تمدن دینی و تأمین پشتوانه اقتصادی و بمنظور استقلال مراکز آموزشی و حوزه های علمیه چاره ای جز تقویت سنت وقف نداریم./935/پ202/ب

ارسال نظرات