۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۶۶۴۵
آیت الله طبرسی:

جامعه بشری امروز نیازمند بهره گیری از سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت الگو گیری از سیره نبوی در شئون فردی و اجتماعی زندگی آحاد جامعه تأکید کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام به عنوان انسانی کامل و نورانی که می تواند در روشن شدن مسیر زندگی انسان نقش آفرینی کند می تواند الگوی عملی برای زندگی باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم سوگواری ارتحال پیامبر اکرم(ص) در آموزش و پرورش استان گفت: شغل معلمی دارای شرافتی است که هنوز جامعه به‌درستی این جایگاه را درک نکرد.

 

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام بر ضرورت الگو گیری از سیره نبوی در شئون فردی و اجتماعی زندگی آحاد جامعه تأکید کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام به عنوان انسانی کامل و نورانی که می تواند در روشن شدن مسیر زندگی انسان نقش آفرینی کند می تواند الگوی عملی برای زندگی باشد.


نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: الگوی معلمان پیامبران هستند و با توجه به شکل گیری ذهنیت و الگو در کودکان از سنین پایه ضروریی است تا توجه به معلمان انسان ساز به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

 

آیت الله طبرسی خاطر نشان کرد: تربیت معلمان ایده آل به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به اینکه معلمان می توانند به ذهن دانش آموزان خط دهی داشته باشند همه ما باید احساس مسؤولیت بیشتری کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معلمان به دانش آموزان حیات می بخشند و به عنوان باغبان بوستان انسانیت به شمار می آیند.

 

امام جمعه ساری بر حفظ وحدت برای دستیابی به مدیرت تاکید کرد و با بیان این که افزایش کار جمعی و اجرای مدیریت دسته جمعی در برنامه ضروری است، گفت: تقویت روحیه کار مشارکتی لازمه پیشرفت استان است.

 

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش مازندران در راستای تربیت دینی گام برداشته است، اظهار داشت: در شناساندن الگوی حسنه باید به اصل دین توجه شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که هیچ مکتبی مانند اسلام همه فضیلت‌ها و مباحث خداشناسی را یک‌جا و به‌طور روان تبیین نکرده است، گفت: همه معتقد به آخرت هستیم البته باور به معاد و قیامت مهم تر است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که باور به قیامت سبب دوری از معصیت می‌شود، گفت: کسب روزی حلال جلوی رومیزی و زیر میزی‌ها را می‌گیرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که سرمایه آینده کشور در دستان آموزش و پرورش سپرده شد، تصریح کرد: شغل معلمی دارای شرافتی است که هنوز جامعه به‌درستی این جایگاه را درک نکرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که تقویت معرفت دینی باید رویکرد اصلی برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: دانش‌آموزان علاوه بر آموزش نیازمند پرورش هم هستند که باید به درستی روش و سیره ائمه اطهار(ع) را به آنان بشناسانیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات