۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۳۶۶۴۸
ضرغامی:

رسانه های غربی اعتراف کردند که همایش اربعین در کتاب رکورد باید ثبت شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با بیان این مطلب که برخی از رسانه های معرف یک روز قبل از اربعین خبر اول آن ها در رابطه با اربعبن بود اظهار کرد: رسانه های غربی اعتراف کردند که اربعین بزرگترین اجتماع بشری در طول تاریخ بشریت است و باید در کتاب رکورد نوشته شود.
رسانه های غربی اعتراف کردند که همایش اربعین در کتاب رکورد باید ثبت شود

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عزت الله ضرغامی، رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران در دوازدهمین همایش بین اللملی بسیج رسانه و گفتمان ولایت تصریح کرد: بعد از راهپیمای های  بی نظیر در روز  اربعین،  تحولی در سطح جهان داشت که نه تنها در حوزه دینی بلکه در حوزه سیاسی و اجتماعی  نیز تاثیر گذاشت، راهپیمایی های گسترده که برای زیارت ائمه اطهار انجام می گیرد نشان می دهد این حرکت دینی ریشه دار است و فهم آن برای مردم دنیا ریشه دار می شود.

 

وی در پاسخ به سؤالی در این خصوص که دولت اهتمامی به 9 دی ندارد، گفت: 9 دی به دولت ربطی ندارد. همچنین همان روزی که حماسه 9 دی خلق شد دولت در آن نقشی نداشت و مردم  به صورت خود جوش به خیابان ها ریختند و با انقلاب و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند. هر کسی وارد این دریان خروشان شد جاودانگی خود را تضمین کرد.

 

ضرغامی، با ذکر این مطلب که حادثه 9 دی 88 پیامی داست به تبیین این پیام پرداخت و تصریح کرد: در این حادثه مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داد که اجازه دخالت به بیگانگان در کشور را نمی دهد و هر جا انقلاب به خطر افتد از همه هستی خود دست می کشند و به میدان می آیند.

 

رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که 9 دی 93 همانند سال 88 پشتوانه انقلاب مردم است، افزود: باید اقتضاعات انقلاب را در نظر گرفت و به این امر توجه داشت که یک روز جنگ و زمانی مذاکره از مسائل مهم انقلاب است و ممکن است صورت های مختلفی داشته باشد و مسأله مهم حضور مردمی است.

 

وی با ذکر این مطلب که استکبار با دیدن قدرت ما، به مذاکره می آید، تصریح کرد: اگر قدرت نداشتیم مذاکره معنایی نداشت و همانند کشورهایی بودیم که در حال حاضر دریوزگی آمریکا را می کنند، با تکیه بر قدرت مردمی و موشکی نظامی، منافع آمریکا را تهدید می کنیم که این امر موجب نشستن آن ها بر سر میز مذاکره شده است.

 

رویکرد رسانه های غربی در خصوص همایش عظیم اربیعن

 

ضرغامی، در خصوص رویکرد رسانه های غربی در  همایش اربعین گفت: ابتدا سکوت کردند اما بعد از این که رسانه های مستقل به خصوص رسانه های برون مرزی به ابعاد این راهپیمایی را مطرح کردند مجبور شدند برای حفظ خودشان، بخشی از خبرهایشان را به اربعین اختصاص دهند.

 

رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با بیان این مطلب که برخی از رسانه های معرف یک روز قبل از اربعین خبر اول آن ها در رابطه با اربعبن بود اظهار کرد: رسانه های غربی اعتراف کردند که اربعین بزرگترین اجتماع بشری در طول تاریخ بشریت است و باید در کتاب رکورد نوشته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با این همایش گسترده، اربعین برای دنیا شناخته شد و حتی مسلمانان نیز به تازگی این ظرفیت عظیم را شناختند که چگونه می شود 20 میلیون نفر از زن، مرد و بچه در منطقه کوچک و تهدید شده، کنار هم باشند و مشکل امنیت و غذا نداشته باشند، این امر ممعجزه ای برای دنیا می باشد.

 

وظیفه رسانه ها در انعکاس مفاسد اقتصادی

 

ضرغامی، در پرسش به سوالی در خصوص این مطلب که رسانه ها در برابر مفاسد اقتصادی به چه صورتی بهتراست عمل کنند، گفت: مقابله با فساد باید مدیریت شود و هنگامی که پرونده به نتیجه رسید، اخبار موثق را اعلام کنند تا مردم بدانند که کشور حساس به این مسائل است و دلگرم شوند.

 

 رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که برخی مواقع فساد اقتصادی به چانه زنی سیاسی تبدیل می شود که خطرناک است افزود: جریان های سیاسی با دست آویز قرار دادن این پرونده ها بحث سیاسی انجام می دهند که خطرناک است و باید به دستگاه قضا فرصت داده شود تا به دور از تنش ها و فشار ها به قضاوت بپردازند و از بزرگ نمایی موضوع خوداری شود.

 

وی با با ذکر این نکته که تا قطعی شدن پرونده مورد بررسی باید صبر کرد تا  با نام بردن از کسی به او ظلم نشود، اظهار کرد: دستگاه قضا به خوبی کارش را به سر انجام برساند و رسانه ها با روشنفکری مردم را از نتیجه  مطلع کنند تا ناامید نشوند./1310/پ202/ب

ارسال نظرات