۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۳۷۳۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

ترسیم سبک زندگی اسلامی تعالی بخش کانون خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ترسیم سبک زندگی اسلامی تعالی بخش کانون خانواده است، افزود: زن و شوهر باید برنامه خودشان را بر اساس آیات نورانی قرآن قرار داده و از معارف گرانقدر این کتاب نورانی بهره گیری داشته باشند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده بخش دابودشت با بیان این که خانواده از ظرفیت والایی برخوردار است که باید به اهمیت آن توجه شود، گفت: تشکیل یک خانه و خانواده ای که بر اساس آموزه های قرآنی و دینی باشد در آن هیچ اضطرابی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات جامعه خشونت است، بیان داشت: قوانینی بوده که به نام بایدها و نبایدها است و اگر انسان به آن رو بیاورد که بایدها همان معروف و نباید ها همان منکرات است که در ابتدا باید از همان خانه شروع شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که ترسیم سبک زندگی اسلامی تعالی بخش کانون خانواده است، افزود: زن و شوهر باید برنامه خودشان را بر اساس آیات نورانی قرآن قرار داده و از معارف گرانقدر این کتاب نورانی بهره گیری داشته باشند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که تحکیم بنیان خانواده سبب می شود تا هیچ تلاطمی آن را به حرکت در نیاورد، گفت: قانون بشریتی که از قرآن نباشد ارزشی نداشته و باید تلاش کنیم از این گنجینه گرانقدر به درستی استفاده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل، ادامه داد: باید زندگی خود را براساس مسیر هدایت گری قرآن کریم قرار دهیم که می تواند ما را به تعالی و سعادت برساند.

 

وی با بیان این که انسان باید برای زندگی خود برنامه ای داشته باشد، گفت: پس از تشکیل خانواده باید خط و برنامه را مشخص کرده و تلاش کنیم تا حریم ها به درستی حفظ شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که انسان باید مراقب باشد تا حریم خانواده شکسته نشود که در آن صورت تصمیم گیری سخت می شود، بیان داشت: یکی از مهم ترین اجتناب ها لجاجت است که در ابتدا تیشه به ریشه زندگی انسان می زند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که اگر خانه ای براساس لجاجت برپا شود ستون مستحکم و قوی نداشته و متزلزل می شود، تصریح کرد: بسیاری از اوقات بعضی از افکاری که بر اساس لجاجت بوده افکاری کودکانه است که انسان باید از آن دوری کند.

 

وی با انتقاد از گسترش طلاق در جامعه، ادامه داد: باید بدانیم اگر طلاقی ایجاد شود عرش آسمان به لرزه در می آید که باید تلاش کنیم سبک زندگی خود را براساس تقوای الهی و این آموزه های نورانی قرار دهیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که انسان باید بداند قرار نیست هر روز زندگی براساس میل و خواسته او باشد، گفت: انسان باید بداند زندگی پستی و بلندی بسیاری دارد  که باید خود را برای آن آماده کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، ادامه داد: انسانی که می خواهد ازدواج کند باید با تفکر و تعقل جلو رود و این گونه نباشد که پس از ازدواج تازه بگوییم چه کاری باید انجام دهیم که خانواده ها باید این درس ها را به فرزندان خود آموزش دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شبکه های ماهواره ای به دنبال تضعیف کانون خانواده هستند، گفت: مواجه شدن فرزندان با ماهواره ها و افکار غربی آن زندگی را به خط قرمز می رساند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات