۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۳۷۴۳۹
امام جمعه آمل:

حماسه نهم دی نمایانگر بصیرت و زمان شناسی ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که حماسه نهم دی نمایانگر بصیرت و زمان شناسی ملت ایران است، افزود: در این حماسه بزرگ باطل از بین رفت که باید این بصیرت ارزنده را برای همیشه داشته باشیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نمازجمعه آمل با بیان این که تقوامحوری و احتیاط باید در زندگی انسان وجود داشته و سطح خود را گسترش دهیم و دلسردی در ما وجود نداشته باشد، گفت: مهم ترین کار نجات خود و خانواده مان است که اگر اسلام در دل ما بنشیند در دیگران هم اثرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که ولایت سراسر عالم را پر کرده است، بیان داشت: اگر سراسر عالم و همه مکاتب و ادیان را بررسی کنیم چنین مکتبی وجود نداشته و دست خالی و بی بهره از ولایت هستند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که پیامبر اکرم روحی گسترده و شرح صدر بی نهایت داشت که توانست قرآن را دریافت کند، ادامه داد: رسالت امر سنگین و تکلیف بزرگی بود که حضرت محمد(ص) در این راستا به نحوی شایسته گام برداشته است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: اگر بی رهبر و راهنما باشیم جامعه را هرج و مرج فراگرفته و امنیت و رفاهی وجود نخواهد داشت و دین مبین اسلام آمد که برای ابعاد مختلف زندگی انسان دستورات ارزنده ای دارد.

 

وی با بیان این که هر سختی راحتی به همراه دارد و به خصوص آن که در خصوص دین و ایمان باشد، گفت: انسان همیشه و در همه احوالات خود باید شکرگذار نعمت های خداوند متعال باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این انسان باید در امور سیاست تقوامحوری را مدنظر خود قرار دهد، بیان داشت: نمونه بارز آن آیت الله مهدوی کنی است که فردی وارسته ولی وابسته نبود.

 

امام جمعه آمل، افزود: انسان باید در مسیر ادای تکالیف خود گام برداشته و در خط وفاداری به ارزش ها حرکت کند و بسیار سخت است که انسان در مقام بالایی باشد و خود را حفظ کند که جهادی اکبر است.

 

 عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که اسلام همه چیز را در خود دارد که وقتی خطر پیش آمد مردم به میدان آمده و حماسه عظیم نهم دی را خلق کردند، تصریح کرد: مردم با حضور گسترده و ارزشمند خود نشان دادند که همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی استوار و پایدار هستند.

 

وی با بیان این که در قضایای سال 88 دشمنان بیکار ننشسته و همه مقدمات را در درون و بیرون کشور آماده دیدند، گفت: رهبر معظم انقلاب با صبر و حوصله ای گرانقدر سخنان ارزشمندی بیان کردند که بصیرت کامل به مردم داد و همه به میدان آمدند و تلاش های دشمنان را خنثی کردند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که دشمنان همیشه حضور داشته و در قالب دوست خود را به ما نشان می دهند، بیان داشت: بیانات زیبای رهبری همه ستمگران را به حیرت واداشته و خنثی کننده تدابیر آنان شده است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که حماسه نهم دی نمایانگر بصیرت و زمان شناسی ملت ایران است، افزود: در این حماسه بزرگ باطل از بین رفت که باید این بصیرت ارزنده را برای همیشه داشته باشیم.

 

وی ، افزود: گاهی عوام مردم از خواص جلو می زنند که این امر به واسطه وجود فانوس بصیرت برای آنان بوده که  حماسه نهم دی عظمت و افتخاری برای نظام اسلامی شده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات