۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۳۷۵۱۲
مدیرکل اوقاف مازندران:

احیای موقوفات حوزه های علمیه عامل تقویت ارزش های دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که 46 حوزه علمیه استان دارای وقف هستند بر ضرورت احیای این موقوفات تأکید کرد.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران، امروز در همایش بزرگ وقف که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) روستای گزنک بخش لاریجان آمل برگزار شد با اشاره به این که رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت ، همدلی وهمراهی مدیران با مردم است، گفت: حضور مدیران در میان مردم سبب دلگرمی آنان خواهد شد و هرچه مدیران بیشتر خدمت کنند دردل مردم جای خواهند داشت.

 

وی با اشاره به این که وقف می تواند ارتباط خوبی با اقتصاد مقاومتی داشته باشد، افزود: خوشبختانه درمازندران درهمین راستا پروژه های عمرانی را شروع کردیم که مهم ترین آنها پروژه مجتمع خدماتی وتجاری در زمینی به مساحت چهار هکتار است که بطور مستقیم سه هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که خدمات و اثرات وقف در فضای رسانه ها انعکاس پیدا کند و رسانه ها پیشگام ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند، گفت: باید اجرای نیات واقفان از محل موقوفات غیرمتصرفی را بین مردم ترویج دهیم.

 

وی با بیان این که اوقاف توانسته بخشی از بار دولت در حوزه های مختلف را به دوش بکشد، بیان داشت: هدف وقف برطرف کردن مشکلات طبقاتی از جامعه است که باید تلاش کنیم در این راستا موفق باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران وقف را از مظاهر اقتصاد مقاومتی عنوان و اعلام کرد: از ابتدای امسال تا امروز 80 وقف جدید در مازندران داشتیم که پیش‌بینی می‌شود در هفته وقف به بیش از صد مورد افزایش یافته و این در حالی است که سال گذشته در مجموع بیش از 60  وقف جدید داشتیم.

 

حجت الاسلام علیزاده یادآورشد: اجرای هجده پروژه تجاری، خدماتی و مسکونی در دستور کار قرار دارد که پس از پایان ساخت این تعداد پروژه های عمرانی برای بیش از نه هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد : تعداد 311 مدرسه، 46 حوزه علمیه و ده دانشگاه استان مازندران دارای موقوفه هستند که بزرگترین خدمت از طریق وقف و خیران به دولت انجام می شود.


حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که تبلیغات وسیعی باید در جامعه صورت گیرد تا وقف براساس نیاز روز صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید وقف را به سمت و سویی ببریم که نیازهای جامعه برطرف شود و جامعه نیازمند وقف هایی در خصوص حوزه های علمیه، ایجاد پارک های فن آوری ، تجهیز و خرید لوازم مورد نیز بیمارستان ها، حوزه محیط زیست، کمک به فقرا، تهیه جهیزیه عروس و دارو و درمان است.

 

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهید ظهوری در روستای دو ظهور، یادآورشد: امروز اگر امنیت و آسایشی در جامعه وجود دارد به برکت خون های پاک شهدا است  و رسیدگی به خانواده های معظم شهدا از وظایف مدیران بوده که باید در این راستا کوشا باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با قدردانی از واقفان، یادآورشد: پیامبر گرامی اسلام یکی از بزرگ ترین واقفان در تاریخ اسلام بود که با ساختن مسجد در امور فرهنگی و گسترش اسلام تبلیغ می کردند و به یقین حرکت در سیر وقف جزو باقیات و صالحات انسان محسوب خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به افتتاح آستانه مقدس امام زاده عباس(ع) در روستای دیوران، تصریح کرد: یکی از مصادیق باقیات و صالحات انجام کارهای خیر است که تا ابد ماندگار خواهد ماند و همت والای خیران، شورا، پایگاه مقاومت ومردم روستا در ساخت این آستانه با زیربنای 133 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 112 میلیون تومان خود نوعی از ایثار خواهد بود که خیر دنیا وآ خرت رابه دنبال خواهد داشت./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات