۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۳۷۵۱۶
رییس اداره اوقاف لاریجان:

ترویج فرهنگ وقف عامل تقویت ارزش های الهی و معنوی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه لاریجان با بیان این که فرهنگ و تمدن بر مبنای ارزش های مادی و معنوی استوار است، گفت: مهم ترین جنبه و اساسی ترین بعد در بحث وقف، نقش آن در تکامل و توسعه ارزش های الهی و معنوی است.
رييس اوقاف لاريجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام رمضان شجاعی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان، امروز در همایش بزرگ وقف در این بخش با بیان این که وقف یکی از صفات برجسته ای بوده که درقرآن کریم به آن اشاره شده است، گفت: امروز افتخار ما این است بزرگان دینی که سبب جاودانگی ایثار و از خودگذشتگی هستند برای تبلغ وقف درجامعه زحمات زیادی را کشیدند.

 

وی افزود: یک عده ای باخدا معامله جانی ومالی دارند که هر دو سخت است و ما که مدعی به نیات واقف هستیم باید به این نقطه توجه کنیم که موقوفه دار باشیم نه موقوفه خوار که درمقابل آنها ایستادگی کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان با بیان این که ماباید با آبروی خودمان برای حفظ موقوفات تلاش کرده و در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه گام برداریم، خاطرنشان کرد: در منطقه لاریجان بیش از 85 بقعه، 105 امامزاده، 976 موقوفه، 2050 رقب ، 133 مسجد و 65 حسینیه وجوددارد.

 

وی با بیان این که خیرین نیک اندیش و مدیران دراجرای پروژه های عمرانی نهایت همکاری رادارند، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت بخشدار لاریجان و خیران پروژه های عمرانی از قبیل امام زاده نبی (ع)، امام زاده عبدالله (ع) زیار، امام زاده چهار رکن (ع) بایجان، امام زاده محمد قریشی گزنک، اسپه تکیه نوسر، قنبرعلی وربیع الله آبگرم، خانه عالم درنوسر و خانه عالم در عبدالمناف در دست اجرا است. 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان با تاکید بر این که در راستای گسترش فعالیت های مذهبی و ترویج فرهنگ والای اسلامی باید سنت وقف را احیا کنیم، یادآور شد: ترویج سنت حسنه وقف امری ضروری است که در راستای گسترش آن باید اهتمام ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با بیان این که فرهنگ و تمدن بر مبنای ارزش های مادی و معنوی استوار است، خاطرنشان کرد: مهم ترین جنبه و اساسی ترین بعد در بحث وقف، نقش آن در تکامل و توسعه ارزش های الهی و معنوی است.

 

حجت الاسلام شجاعی با بیان این که روحیه‏ تعاون اجتماعی و سبقت در خیرات در نهاد وقف عینیت می‏یابد و به عمل واقف مهر ابدیت می‏زند، گفت: فرهنگ وقف در عرصه های مختلف از جمله فرهنگ آموزشی و خدمات اجتماعی مؤثر واقع شده است.

 

وی با اشاره به این که وقف یک نهاد بالنده و اثرگذار در خدمت مسیر دینی و الهی است، خاطرنشان کرد: وقف ادامه دهنده حیات اقتصادی واقف است که پس از فوت هم فرد بر اموال خود مدیریت دارد. 

 

رییس اداره اوقاف لاریجان با بیان این که خدمت در امور موقوفه آن قدر گسترده است که هر چقدر کار کنیم باز جای خدمت وجود دارد، گفت: وقف خدمت ارزنده ای در ترویج امور دینی ایفا می کند که باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره برداری شود.

 

حجت الاسلام مهدی تقی زاده امام جمعه دابو ودشت سر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای بزرگ در فرهنگ واقتصاد در خصوص وقف است، گفت: امروز کسانی که قدم های خیر خواهانه برای احیای سنت حسنه وقف انجام می دهند تا قیامت باقی است.

 

وی افزود: کارهای ما نباید درحد شعار بوده و باید وارد عمل شویم که  بقاع متبرکه محل امن و آسایش مردم باشد و باعث رونق منطقه خواهد شد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که امروز باید مسیر وقف را براساس نیازهای جامعه گسترش دهیم، یادآورشد: بیکاری معضل بزرگی برای جوانان شده است و باید مسیر وقف را به سمت سرمایه گذاری در بخش اقتصادی سوق دهیم که علاوه بر منبع درآمدی درحل معضل بیکاری نقش مهمی را داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که وقف از ارزش والا و گرانقدری برخوردار است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) همواره بر این امر ارزنده تاکید داشتند که موقوفات برکات بسیاری برای جامعه اسلامی دارد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات