۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۳۱۲
دبیر شورای زکات خدابنده خبر داد؛

افزایش 144 درصدی پرداخت زکات در شهرستان خدابنده زنجان

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات شهرستان خدابنده زنجان از افزایش 144 درصدی پرداخت زکات در این شهر خبر داد و گفت: بر اساس آمار مقایسه‌ای، مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان خدابنده نسبت به مدت مشابه سال قبل 144 درصد افزایش یافته است.
جمع آوري زکات

غدیر خلجی، مدیر کل کمیته امداد شهرستان خدابنده زنجان و دبیر شورای زکات این شهرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اقدامات این مرکز برای ترویج زکات اظهار داشت: به منظور ترویج و تبلیغ فریضه زکات در شهرستان خدابنده اقدامات متعددی انجام گرفته است.

وی در ادامه اقدامات دبیرخانه شورای زکات شهرستان خدابنده را در امر تبلیغ زکات به سه بخش تبلیغ، ترویج، ساماندهی و جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد تقسیم کرد و گفت: در این سه بخش از مشارکت مردم خیر شهرستان، روحانیان، مبلغان زکات و مؤدیان بهره گرفته می‌شود.

دبیر شورای زکات شهرستان خدابنده با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ترویج زکات افزود: در مرحله نخست و در امر تبلیغ زکات با همکاری رسانه‌های محلی و صدا و سیما و هچنین از طریق ارسال پیامک و نصب بنرهای تبلیغی نسبت به بیان آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه اقداماتی انجام شد که البته این اقدامات تبلیغی طی سال و به ویژه در ماه‌های منتهی به برداشت محصول صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که در همین راستا جلسات توجیهی با مؤدیان زکات و کشاورزان عمده‌کار برگزار می‌شود افزود: در این بخش با بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان و روحانیان و اعزام آنها به مناطق مختلف شهرستان نسبت به بیان آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه اقدام می‌شود.

خلجی در ادامه با اشاره به این که در نتیجه اقدامات صورت گرفته از آغاز سال جاری تا پایان آذر ماه 26 میلیارد و 456 میلیون ریال زکات در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است تصریح کرد: این مبلغ شامل زکات مستحبی، واجب، زکات فطریه، کفارات عمد و غیرعمد است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: بر اساس آمار مقایسه‌ای مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان خدابنده نسبت به مدت مشابه سال قبل 144 درصد افزایش یافته است.

خلجی در پایان با اشاره به هزینه کردهای زکات جمع آوری شده گفت: احداث پروژه‌های عام‌المنفعه، عمران و آبادانی شهرستان، ساخت مسجد، حسینیه، غسالخانه، نمازخانه، حوزه علمیه، سرویس‌های بهداشتی، حمام و پرداخت جهیزیه به نوعروسان نیازمند از جمله موارد هزینه‌کرد زکات در این شهرستان است که خوشبختانه با مشارکت مطلوب مردم بسیاری از مشکلات خانواده‌های نیازمند از محل زکات مردمی حل شده است. /949/ت303/ب

ارسال نظرات