۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۳۸۴۱۸
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی؛

وحدت در سایه ولایت رمز موفقیت نظام اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی گفت: رهبری و وحدت دو عامل پیروزی نظام اسلامی ایران است و با وحدت هیچ گاه شکست در جامعه اسلامی راه پیدا نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای تشکل کارگری حزب الله لبنان و اعضای خانه کارگر استان قم با اشاره به ارتباط نزدیک ایران و لبنان گفت: ارتباط نزدیک ایران و لبنان به ویژه رابطه رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله، جای خوشنودی و دلگرمی برای دو کشور است.
 
وی امت اسلامی ایران را حامی همیشگی مسلمانان جهان به ویژه خاورمیانه دانست و خاطر نشان کرد: ملت مسلمان ایران همیشه سعی کرده است حامی مسلمانان جهان باشد و در مشکلات و برابری با دشمنان یار خوبی برای مسلمین بوده و در کنارشان باشد.
 
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با توجه به روایتی در نهج الفصاحه مسلمانان را به تلاش روز افزون توصیه کرد و اظهار داشت: در روایت تأکید شده است اگر کسی از مسلمانان در دل سنگ سختی کاری انجام دهد که هیچ درّی در آن نیست نتیجه آن، به مردم می رسد بنابراین اگر در جایی خدمتی برای مسلمانان انجام شود حتما در نقظه ای دیگر مسلمانان نتیجه آن برای مسلمانان مشخص می شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت فعالیت های گروه ها در لبنان برای مبارزه با دشمنان اشاره کرد و افزود: تلاش های گروه های لبنانی که ما از همه آن ها خبر داریم نتیجه اش روزی برای مسلمانان ظاهر می شود و در این شکی نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین غرویان وحدت در جامعه را نکته ای کلیدی دانست و تصریح کرد: در دیداری با اساتید مسیحی از مسلمانان درخواست شد علمای تمام ادیان را گرد آورند تا بین همه ادیان وحدتی شکل گیرد تا در برابر دین ستیزان ایستادگی شود بنابراین از این مطلب می توان فهمید برای رسیدن به هر هدفی اولین نکته وحدت است.
 
وی به اهمیت وحدت جامعه اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: عامل اصلی برای پیروزی مسلمانان اتحاد است و برای مقابله با دشمنان باید مراقب باشیم نه تنها اگر اختلافی وجود دارد از آن دوری شود بلکه باید مشترکات را مطرح کنیم و مهم ترین اشتراک، اسلام است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش حوزه علمیه قم در تبیین مسائل فکری و علمی گفت: حوزه علمیه قم متولی تبیین مسائل فکری و علمی اسلام بر اساس فقه، اصول، فلسفه و کلام است که از حدود صد کشور جهان طلبه دارد و از برادران لبنانی هم طلاب زیادی وجود دارد که این طلاب با ترجمه مباحث علمی و دینی علما، این مطالب را در سراسر جهان منتشر می کنند و نقش مهمی در تقویت فکری امت اسلامی دارند.
 
حجت الاسلام و المسلمین غرویان رهبری و وحدت را دو عامل پیروزی نظام اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: اگر مسلمانان همیشه در کنار وحدت و پیرو رهبری باشند، هیچ گاه شکست در جامعه اسلامی راه پیدا نمی کند.
 
وی به تلاش های دولت فعلی ایران برای پیروزی بر مشکلات اشاره و تصریح کرد: دولت فعلی ایران تلاش می کند تا کشور به سوی پیشرفت حرکت کند و رهبر معظم انقلاب هم نسبت به دولت خوشبین است.
 
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه در پایان پرهیز از افراط و تفریط را لازمه هر کاری ذکر کرد و ابراز داشت: اگر برای پیشرفت جامعه اسلامی اعتدال را رعایت کنیم و همچنین بین رهبر و دولت جامعه وحدت باشد، مردم هم انسجام خود را حفظ می کنند و کشور ایران با وحدت بین رهبر و دولت و با پشتیبانی مراجع و علما، دلگرمی برای دیگر مسلمانان جهان است./1322/پ202/ج
ارسال نظرات