۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۸۷۶۸
پدر شهید احمدی روشن:

مردم خیانت سران فتنه را فراموش نخواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ پدر شهید احمدی روشن گفت: اتفاقات 88 باید تبدیل به کتاب شود و در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها تدریس شود که چه خیانتی به جمهوری اسلامی شد، یکی می‌گوید یک سوءتفاهم بوده، نمی‌خواهند اسم این را فتنه بگذارند، این‌ها احتیاج به محاکمه ندارد، شما محاکمه شدید و فقط باید اعدام شوید.
پدر شهيد احمدي روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته‌ای کشور شب گذشته در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجد و مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) به بیان جایگاه ولایت نزد معصومان پرداخت و گفت: وقتی امام علی بن موسی‌الرضا (ع) به سمت مشهد می‌آمدند، در بین راه سلسله احادیثی فرمودند و آن را حدیث «سلسله الذهب» نامیدند که ازجمله این احادیث، حدیث «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی».

 

وی ادامه داد: ایشان فرمودند که گفتن «لا إلهَ إلّا اللّهُ» برای انسان یک قلعه و دیوار ایجاد می‌کند که او را از عذاب نجات می‌دهد؛ اگر در این روزگار اسلامیت در ما وجود نداشته باشد ممکن است ازنظر فکری و جسمی مضمحل شویم همان‌طور که علی بن ابی‌طالب (ع) فرمودند کسانی که از اسلام فاصله می‌گیرند همچون گوسفندی هستند که از گله جدا می‌افتد که سرنوشت آنان نابودی است.

 

پدر شهید احمدی روشن بابیان این‌که تنها گفتن «لا إلهَ إلّا اللّهُ» برای در امان ماندن از عذاب کافی نیست، خاطرنشان کرد: همان‌طور که حضرت رسول (ص) می‌فرمایند: «أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِیٌّ بَابُهَا»، علی (ع) را به‌عنوان باب علم ولایت معرفی می‌کنند؛ ولایت یک در برای این قلعه است و اگر شما وارد این قلعه شوید و به این در توجه نکنید، در امان نخواهید بود.

 

برای در امان ماندن باید ولایت را پذیرفت

 

وی با اشاره به عبارت «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» در آیه ولایت، ابراز داشت: «أُولِی الْأَمْرِ» یعنی ائمه معصومین (ع) و بعد از ایشان علما و فضلای ما هستند، یعنی پس از ولایت باید به چه کسانی تمسک کنیم؟ موقعیت ولایت این است که در غدیر خم در آن صحرای گرم خداوند به پیامبر امر می‌کند که اگر ولایت را به مردم منتقل نکنی، گویی که رسالت خود را به سرانجام نرسانده‌ای؛ ابلاغ ولایت به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که با تمام طول رسالت پیامبر برابری دارد.

 

احمدی روشن به نقش ولایت در سلامت امروز نظام اشاره کرد و بیان داشت: اگر ما ولایت نداشتیم، چطور می‌توانستیم از گردنه‌های بعد از انقلاب عبور کنیم؟ به‌طور طبیعی لازم بود دریکی از این گردنه‌ها نتوانیم عبور کنیم و انقلاب ما مصادره شود همان‌طور که نمونه این مسئله را مصر شاهد بودیم؛ کشور مصر که روزی داعیه استکبارستیزی و صهیونیسم‌ستیزی داشته، امروز به چه سرنوشتی دچار شده؟

 

سرنوشت انقلاب مصر، عبرت اعتماد به امریکا و اسراییل

 

وی به لگدپرانی‌های مرسی پس از رییس‌جمهور شدن اشاره و خاطرنشان کرد: مردم مصر پس از قیام و تقدیم شهدای بسیار، مرسی را که گل سرسبد مردم انقلابی بود به‌عنوان رییس‌جمهور انتخاب کردند اما ریاست جمهوری او تنها یک سال به طول انجامید؛ دیدیم که به ایران آمد چه کرد، از اولی، دومی و سومی تعریف کرد؛ از روی کینه و عداوتی که با مردم ایران و تشیع داشت می‌گفت اگر به‌واسطه ریاست جنبش عدم تعهد نبود در این جلسه شرکت نمی‌کردم.

 

پدر شهید هسته‌ای کشورمان با اشاره به گرایش او به سمت آمریکا و اسرائیل، ادامه داد: متأسفانه برای رییس رژیم صهیونیستی نامه می‌فرستد که ما باهم همسایه بودیم، باهم برادر بوده، هستیم و خواهیم بود؛ کسی که خود را به دامان آمریکا و انگلیس می‌اندازد، پشتوانه‌های خود را فراموش کند، با دشمن پشت میز بنشیند و لبخند بزند، تمام مشکلاتش حل می‌شود؟

 

دشمن برای شکست مردم ایران قسم‌خورده است

 

وی با تأکید برای این‌که دشمنان ما قسم‌خورده‌اند تا مردم را به خاک ذلت بکشند، یادآور شد: آنان قسم‌خورده‌اند این انقلاب را به زمین بزنند و سیبل مقابل خود را رهبر قرار دهند و متأسفانه شاهد بودیم در زمان فتنه نیز چنین حرکت‌هایی صورت گرفت اما مردم نشان دادند که به پشتوانه دین و رهبرشان همچون کوه ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند به آن خدشه‌ای وارد شود.

 

احمدی روشن به سابقه مثبت حضور مردم در انتخابات‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مردم در انتخابات‌ها شرکت کردند، هرکه بازنده بود تبریک می‌گفت و پیروز کار خود را انجام می‌داد، اما آنان کاری کردند که استکبار احساس کند موقعیت طلایی برای او رخ‌داده، از این موقعیت باید نهایت استفاده را ببرد و نتیجه آن، شروع فتنه 88 بود.

 

اعلام پیروزی پیش از شمارش آرا کلید آغاز فتنه بود

 

وی به لجبازی طرف بازنده انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای گفتند 11 میلیون رأی تقلب شده، به او گفتند طبق قانون و طبق شرع پیگیری کن، به فرمایش رهبر معظم انقلاب و بزرگان بنا شد صندوق‌ها را بشمارند و از راه قانون پیش بروند اما آنان نپذیرفتند اما آن آقا 12 ساعت پیش‌ازاین که نتیجه انتخابات اعلام شود، آن آقا اعلام می‌کند برنده انتخابات من هستم بارأی بالا، یعنی کلید  فتنه را می‌زند.

 

پدر شهید مصطفی احمدی روشن ادامه داد: آنان آن‌قدر وقیح شدند پس از اعلام حمایت رژیم صهیونیستی از آنان، اگر ذره‌ای ادعای ایرانی بودن داشت در جواب اسرائیل می‌گفت شما خفه شوید و ما مشکل خود را خودمان حل می‌کنیم اما این کار خدا بود که می‌خواست رسوایشان کند، می‌خواست از این فتنه طرفی نبندند.

 

فتنه به دنبال شکستن قبح مسأله ولایت بود

 

وی بابیان این‌که آنان به دنبال قبح شکنی از مسئله ولایت بودند، ابراز کرد: آنان می‌خواستند قبح مسئله ولات را بشکنند، خودشان گفتند مسئله تقلب یک حرف دروغ است و مسئله، خود نظام است، ما اصل ولایت‌فقیه را قبول نداریم؛ آن شعار کذایی «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» رسوایشان کرد و روز عاشورا که روز عاشورای شیعه تمام دنیا بود، کف زدند، رقصیدند و شال سبز را به گردن سگ گره زدند، مساجد را آتش زدند، مردم را کشتند و سران فتنه اسم آنان را مردم عزادار گذاشتند؛ مردم عزادار، شیعه اباعبدالله را می‌کشند؟

 

احمدی روشن به حمله فتنه گران چند روز پیش از 9 دی به مردم اشاره کرد و گفت: چند روز پیش از 9 دی، ما راهپیمایی کردیم که تا میدان آزادی ادامه داشت، این‌ها ریختند و تعدادی از مردم را کشتند، ما نیز آنجا بودیم و اگر فرار نمی‌کردیم ما را نیز می‌کشتند.

 

وی بابیان این‌که با اعتقادات مردم نمی‌شود بازی کرد، اظهار داشت: کار به‌جایی می‌رسد که حضرت آقا می‌فرماید: «این‌ها فقط باید بیایند پیش مردم و بگویند ما اشتباه کرده‌ایم»؛ آنان این کار را نخواهند کرد زیرا اگر بگویند ما اشتباه کرده‌ایم، استکبار جهانی هر روز یک مدرک از آنان منتشر می‌کند.

 

ولایت مقام معظم رهبری کشور از خطرناک‌ترین پیچ تاریخی به‌سلامت عبور داد

 

پدر شهید هسته‌ای ادامه داد: حوادث سال 88، فتنه‌انگیزترین و خطرناک‌ترین پیچ تاریخی بود که با ولایت چنین مرد بزرگوار، سیاستمدار، دین‌دار و دین‌شناسی از آن عبور کردیم؛ اگر ولایت نداشته باشیم، بلای مصر و دیگر کشورها بر سر ما نیز خواهد آمد همان‌طور که خلأ ولایت باعث شکست انقلاب مصر شد.

 

وی بابیان این‌که مردم ایران اسلامی پس از انقلاب آنچه داشتند درراه انقلاب اسلامی، مملکت و رهبر خود هزینه کردند؛ مردم، ترس، گرسنگی و از دست دادن مال و اموال را درراه خدا پذیرفتند و این نظام چیزی است که برای آنان مانده است.

 

احمدی روشن ادامه داد: کسی که می‌گوید انرژی هسته‌ای به درد نمی‌خورد به این دلیل است که کسی مثل شهید رضایی‌نژاد، شهید علی محمدی، شهید قشقایی و شهید شهریاری تقدیم نکرده‌اند؛ شهدای هسته‌ای و شهدای ترور مظلومانه به شهادت رسیده‌اند و خون آنان هدر نمی‌رود؛ پای این نظام اسلامی از بچه‌های در رحم مادر تا پیرمردها و پیرزن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند حال شما فکر می‌کنید که فتنه‌ای راه بیندازید و موفق شوید؟

 

برای تطهیر فتنه نباید به مردم بی‌احترامی کرد

 

وی بابیان این‌که آمریکا بااین‌همه زرنگی و ید و بیضا نتوانست ما را شکست دهد،یادآور شد: به قول برخی که می‌گویند بعضی‌ها بی‌سوادند، بعضی‌ها لبو فروشند و راننده تاکسی هستند،  نباید این حرف‌ها را به مردم زد، نباید با اطمینان و اعتماد مردم سوءاستفاده کرد، برای این‌که بخواهید آمریکا و فتنه را تطهیر کنید نباید به این مردم بی‌احترامی کرد.

 

مردم فراموش نمی‌کنند شما چه بلایی بر سر آنان آورده‌اید

 

پدر شهید هسته‌ای با تأکید بر این‌که مردم هیچ‌گاه فتنه را فراموش نخواهند کرد، گفت: اگر زمان امام بود یکی از این‌ها را زنده نمی‌گذاشتند، رهبری با صعه صدر و رأفت با این‌ها برخورد کرد، این‌طور نیست که آمریکا و اسرائیل از من حمایت کنند و آن‌وقت توقع داشته باشم مرا آزاد کنند و دوباره پست و مقام بگیرم؛ فکر کرده‌اید مردم فراموش می‌کنند؟

 

سران فتنه را باید آزاد و اعدام کنند

 

وی اضافه کرد: اتفاقات 88 باید تبدیل به کتاب شود و در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها تدریس شود که چه خیانتی به جمهوری اسلامی شد، یکی می‌گوید یک سوءتفاهم بوده، نمی‌خواهند اسم این را فتنه بگذارند، این‌ها احتیاج به محاکمه ندارد، شما محاکمه شدید و فقط باید اعدام شوید؛ به اعتقاد من این‌ها را باید آزاد کنند و ببرند اعدام کنند.

 

وی افزود: فکر می‌کنید آمریکا با ما دوست می‌شود؟ بیش از یک سال است کسانی که با آمریکا و استکبار دست می‌دهند، حالا فهمیده‌اند برای ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ این‌ها به‌واسطه همین فتنه بود که احساس کردند می‌تواند جای پایی در ایران داشته باشد، پیش از مسئله فتنه مأیوس شده بودند که بتوانند با تحریم و تهدید به مردم ایران زورگویی کنند.

 

در مقابل توهین شرمن مرده بودید که جوابش را ندادید؟

 

احمدی روشن به افزایش فشارهای استکبار بر جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: بعد از جریان فتنه، تحریم‌ها بیشتر شد و ما تبدیل به محور شرارت شدیم، این خانم شرمن که به همه‌چیز می‌ماند الا آدم و خانم، به مردم ما توهین کرد، شما آنجا خفه شدید؟ مرد نبودید؟ ایرانی و مسلمان نبودید که جواب این زن را بدهید؟ برمی‌گردید و اینجا شیر می‌شود؟

 

احمدی روشن با یادآوری موضوع هسته‌ای و تناقض‌گویی برخی مسؤولان، تصریح کرد: برای این مقدار اورانیوم غنی‌شده 20 درصد، فرزند من و امثال او بی‌خوابی و مشکلات زیادی را تحمل کردند؛ شما می‌فهمید چندین میلیارد تومان خرج این کار شد که آقای دکتر صالحی بنشیند و بگوید ما از روز اول به غنی‌سازی 20 درصد محتاج نبودیم؟ بر دروغ‌گو لعنت؛ تو که در سالروز شهادت شهید شهریاری اعلام کردی وقتی ما پیشنهاد غنی‌سازی 20 درصد را به شهید شهریاری پیشنهاد دادیم، راضی بودیم اگر 10 میلیارد هم نیاز داشت به او بدهیم، می‌دادیم، چرا امروز تناقض‌گویی می‌کنی؟ تو که آدم وجیهی هستی و مثل من راننده تاکسی، لبوفروش و بی شناسنامه نیستی، آقای صالحی دروغ نگو، تو که یکی از اعضای دولت راست‌گویان هستی، اگر مردم چیزی نمی‌گویند به خاطر شخص دیگری است.

 

چرا برای حفاظت از دیگر دانشمندان هسته‌ای مراقبت نشد؟

 

وی افزود: شمایی که می‌گویی ما تهدیدهای دشمن در مورد دانشمندان هسته‌ای خودمان جدی نگرفته‌ایم، آیا این چهار دانشمند هسته‌ای در یک روز به شهادت رسیدند؟ اولین شهید، شهید علی محمدی بود و آخرین شهید مصطفی، بین این ترورها دو سال فاصله بود، برای اولین شهید می‌توانید بگویید ما آمادگی نداشتیم اما باید بعد از اولین شهید مراقب می‌بودید و نمی‌گذاشتید برای بقیه چنین اتفاقی بیفتد.

 

مسؤولان پشت‌به‌پشت رهبری و مردم بدهند

 

پدر شهید احمدی روشن به سابقه عهدشکنی آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌ها 82 تا 84 در کاخ سعدآباد با همین حسن آقا نشستند، امضا کردند و زیر تعهد خود زدند، آقا، این‌ها که برای تو شناسانده شده‌اند، چرا خودت را دوباره در این مخمصه می‌اندازی؟ پشت‌به‌پشت این مردم شهیدپرور و رهبری بده.

 

وی تأکید کرد: اگر می‌گویید ما ولایت مدار هستیم و به حرف امام و رهبری گوش می‌دهیم، کاری نکنید که در پیشگاه این مردم دروغ‌گو از کار دربیاید.

 

خود را بدهکار مردم، نظام و رهبری می‌دانم

 

احمدی روشن با اشاره به این‌که اگر عده‌ای در تلاش برای مسلط کردن دشمن بر ما باشند، قابل‌تحمل نیست، بیان کرد: من کم‌بضاعت تنها یک پسر داشتم و آن را درراه مردم، ولایت و امام زمان (عج) تقدیم کردم، یک برادر داشتم که او نیز در سال 60 به جبهه رفت و هیچ‌گاه پیکرش بازنگشت اما هیچ طلبی از هیچ‌کس نداریم و بدهکار رهبری و مردم ولایتمدار و شهیدپرور هستیم؛ مصطفی ما خاک‌پای شهدای آن خانواده‌ای که 5 شهید و 4 شهید تقدیم کرده‌اند، نمی‌شود.

 

گفتنی است، مردم با شعارهای «دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ماست؛ خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است؛ ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند؛ رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش می‌کنیم؛ ما ذوالفقار حیدریم، فداییان رهبریم؛ خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است و لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است» و تکبیر، سخنان پدر شهید مصطفی احمدی روشن را تأیید و از او حمایت کردند./9315/پ201/ب4

ارسال نظرات