۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۶۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین خوانساری:

متخلق بودن به آداب و اخلاق الهی علم واقعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این‌که علم تنها با رنج و ریاضت نسبت به خواندن مطالب به دست نمی‌آید، گفت: متخلق بودن به آداب و اخلاق الهی افرادی همانند آیت‌الله انصاری شیرازی تربیت می‌کند.
مراسم ختم مرحوم آيت الله انصاري شيرازي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی که از سوی دفتر حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم برگزار شد، به بیان شخصیت آن عالم ربانی پرداخت.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم یادآور شد: زهد، تقوا، پارسایی، پرهیزکاری، خوشرویی، خوش اخلاقی و ساده زیستی از ویژگی‌ها آیت‌الله انصاری شیرازی بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از سوره مجادله گفت: خدا می‌گوید «اگر کسی ایمان به معنی قرآن و علم به تعبیر پیامبر(ص) در خود جمع کند، به او حکمت می‌دهیم»؛ برای حکمت نیز معنای متفاوتی بیان شده است.

 

وی افزود: علم این قلم و مطالب نوشته شده در کتاب نیست،‌ بلکه علم حقیقی در قلب و درون فرد است؛ خدا و ایمان نیز در درون قلب هر فردی است؛ علم درونی فرد متخلق بودن به اخلاق الهی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این‌که علم تنها با رنج و ریاضت نسبت به خواندن مطالب به دست نمی‌آید، اظهار داشت: متخلق بودن به آداب و اخلاق الهی افرادی همانند آیت‌آلله انصاری شیرازی تربیت می‌کند؛ تعلیم و تعلم تنها راه رسیدن به علم نیست.

 

وی ادامه داد: آیت‌الله انصاری شیرازی به قدری تواضع و فروتنی داشت که کفش طلاب را جفت می‌کرد؛ طلاب بیان می‌کردند ایشان در هر جای برای تبلیغ می‌رفت با تجسس نیاز مردم، به هر قیمتی آنها را تأمین می‌کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آیت‌الله انصاری شیرازی زاهدانه و بدون آلایش زندگی می‌کرد، ایشان هیچ تکبر و غروری نداشت؛ امام راحل می‌فرمایند «تا زمانی که افرادی همانند آیت‌الله بهجت و آیت‌الله انصاری شیرازی دعاگوی جامعه هستند برای انقلاب غمی نداریم».

 

وی تصریح کرد: امروز نیز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله انصاری شیرازی بسیار با عظمت و شکوه برگزار شد؛ به سبب روح تواضع آن عالم ربانی بود که به این میزان افراد در این مراسم شرکت کرده بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خوانساری بیان داشت: آیت‌الله انصاری حکیم الهی، شخصیت ممتاز، برجسته و خاص بود./993/پ202/ی

ارسال نظرات