۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۶۱۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

توجه به تعلیم و تربیت نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که توجه به سوادآموزی می تواند نقشی مهم در راستای توسعه فرهنگی، فردی و اجتماعی جامعه داشته باشد، گفت: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بحث سوادآموزی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.
آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب سوادآموزی اداره آموزش و پرورش آمل که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد با بیان این که علم آموزی از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار است، گفت: انسان همواره باید از جهل و نادانی دوری کرده و در مسیر علم آموزی حرکت کند.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که باید تلاش های ارزنده ای صورت گیرد تا جهل و بی سوادی از نظام اسلامی دور شود، بیان داشت: وجود نهاد ارزشمند نهضت سوادآموزی از سوی حضرت امام خمینی(ره) در راستای تحقق جهاد علمی و ترویج علم آموزی بوده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که دین مبین اسلام به علم آموزی توجه ویژه و گرانقدری دارد، افزود: سفارش به علم و علم آموزی به عنوان یکی از امور مهم در دین مبین اسلام بوده است که ثمرات و برکات گرانقدری دارد.

 

وی با تاکید بر این که علم و آموختن آن نقش گرانقدری در تکامل و تعالی انسان دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی موثر و اثرگذار می تواند حرکت های ارزنده ای را در مسیر ترویج علم آموزی انجام دهد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: تعلیم و تربیت به عنوان امری اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ می تواند برکات گرانقدری برای جامعه داشته باشد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که وجود نهضت سوادآموزی ثمرات بسیاری داشته که باید با اهتمامی ارزشمند در این مسیر مهم حرکت شود، گفت: نخستین سخن خداوند منان با پیامبر گرامی اسلام امر به خواندن و تعلیم و تربیت بود که این امر بیانگر جایگاه ارزنده و والای آموزش و پرورش در دین مبین اسلام است.

 

وی با تاکید بر این که توجه به سوادآموزی می تواند نقشی مهم در راستای توسعه فردی و اجتماعی جامعه داشته باشد، بیان داشت: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بحث سوادآموزی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که علم آموزی سبب سعادت و رستگاری انسان می شود، افزود: حرکت در این مسیر نورانی سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می شود که باید به نحو گرانقدری در مسیر آن حرکت کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که جوانان ایران اسلامی باید در راستای دستیابی به علوم مختلف حرکت کنند، افزود: جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید در مسیر علم و پژوهش حرکت کرده و پیشرفت و توسعه را برای کشورمان رقم بزنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات