۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۹۹۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

توهین به پیروان ادیان توحیدی جزو اعتقادات شیعیان نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر این که اهل سنت دشمنی با اهل شیعه ندارند گفت: خداوند می فرمایند حتی نباید به کافران که بت می پرستند توهین کرد، توهین جز سنت ائمه معصومین هم نبوده است.
حجت الاسلام حبيب رضا ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

حجت الاسلام حبیب الله ارزانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که به عنوان یک مبلغ بین المللی در استان اصفهان شناخته می شود و برای انجام رسالت تبلیغی خود به چند ده کشور آسیایی و اروپایی سفر کرده است، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا در سایر کشورها افرادی با اسم برائت به سایر ادیان توهین می کنند یا خیر؟ گفت: در بسیاری از کشورها آشنایی با شیعه ندارند و خود را مسلمان می دانند اما نمی دانند چه فرقه ای هستند.

 

 وی افزود: افراطیون و تکفیری ها تعداد اقل در جامعه هستند و سایر مسلمانان به مقدسات یکدیگر احترام می گذارند و با هم ارتباط قوی دارند.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی دفتر اصفهان ابراز کرد: ما نیز در جایگاه شیعه به همه آنها احترام می گذاریم و در همه مراسمات و اعیاد شیعی آنها را دعوت می کنیم.

 

حجت الاسلام ارزانی  ادامه داد: اهل سنت دشمنی با اهل شیعه ندارند و 90درصد آنها شیعه را نمی شناسند و مابقی هم به آنها به عنوان مسلمان احترام می گذارند، اما افرادی که اهل تفرقه افکنی میان شیعه و سنی هستند این اقلیت را برجسته نمایی می کنند.

 

وی در پاسخ به این که آیا تبری توهین به اهل تسنن است و شاخصه های برائت چیست؟ تصریح کرد:  برائت دوری از رحمت الهی است و ما با کسی که از رحمت الهی دوری کند دوستی نمی کنیم.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: خداوند می فرمایند حتی نباید به کافران که بت می پرستند توهین کرد، در بین شیعیان و هم اهل سنت اقلیت هستند افرادی که به سایر فرق توهین می کنند چرا که این امر مذموم در سیره پیامبر و معصومان ما هم وجود نداشت که به سایر فرق توهین شود.

 

وی کوبیدن بر طبل تفرقه را امری ناپسند و غیرصحیح دانست و گفت: در جامعه اسلامی برخی برداشت نادرست از اهل سنت دارند و اهل سنت را با اسلام تکفیری یکی می دانند و این نگاه های افراطی که پویا نیست طبیعی است که تأیید نشده است.

 

حجت الاسلام ارزانی در پایان گفت: جامعه نیازمند بصیرت و هوشیاری است و مردم با بصیرت و آگاهی با جهل خود مقابله کنند زیرا هر چقدر علم جامعه بالاتر برود ظرفیت ها نیز بالا برود و ما نباید مسلمانان سایر کشورها را در اقلیت بدانیم و با افراطی گری سعی در تفرقه انگیزی داشته باشیم./939/ت302/ب6

ارسال نظرات