۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۴۰۱۴۲
با حضور رییس مجلس؛

گردهمایی روحانیان شیعه و سنی در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت، گردهمایی هزارنفری روحانیان شیعه و سنی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام کريمي، رييس مرکز بزرگ اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محدباقر کریمی، رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) اظهار کرد: مرکز بزرگ اسلامی به منظور تقریب مذاهب اسلامی و همچنین گرامیداشت هفته وحدت که با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، برنامه های ویژه ای را برگزار می کند.

 

وی با اشاره به گردهمایی یک هزار نفری علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی گفت: این گردهمایی روز شنبه با حضور دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در ارومیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کریمی افزود: گردهمایی روحانیان شیعه و سنی ساعت 10 صبح روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه، عضو خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشن های وحدت با عنوان مولودیه در تمام مساجد اهل سنت استان، خاطرنشان کرد: در ایام هفته وحدت همه روزه جشن های مولودیه با شرکت روحانیون شیعه و اهل سنت و با موضوع وحدت اسلامی در مساجد سنی برگزار می شود.

 

وی گفت: شاخص ترین جشن مولودیه همزمان با 12 ربیع الاول با حضور علما شیعه و سنی و استاندار آذربایجان غربی در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: ساعت 10 صبح روز جمعه جشن ولادت پیامبر با حضور مردم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فعال آذر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود.

 

وی در پایان بر لزوم تقویت وحدت اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی به لحاظ وجود اقوام و ادیان مختلف نماد وحدت است که همه در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات