۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۰۴۷۱
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

اصل هنر مدیریت در ابتکار و خلاقیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: اصل هنر مدیریت در این است که افراد ابتکار و خلاقیت داشته باشند تا از حداقل‌ها، حداکثرها را به دست بیاورند و بهترین‌ها جزء خروجی مدارس علمیه باشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، در جلسه هم‌اندیشی مدیران و سرپرستان مدارس علمیه و مؤسسات آموزش عالی استان زنجان که در مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد، افزود: با توجه به این‌که در مباحث توسعه‌ای همواره بیشتر نگاه‌ها به صورت شکلی است و توجهات در امر بودجه‌ها متمرکز می‌شود، ضروری است این اصل همواره مد نظر قرار بگیرد و مدیران بتوانند با حداقل امکانات، حداکثرها را ایجاد کنند.

 

وی افزود: در مدارس و مساجد پیش از انقلاب بدون هیچ بودجه در نظر گرفته شده‌ای در همین شهر زنجان در مقطعی خاص 70 عالم صاحب نظر تربیت شده است.

 

امام جمعه زنجان اظهار کرد: متاسفانه دو امر با دلسوزی در حوزه های علمیه ایجاد شد که نتیجه خوبی در بر نداشت؛ یکی دادن مدرک به حوزویان که منجر به مدرک‌گرایی شد و دیگری پرداخت هزینه به آنان که سبب مادی‌گرایی طلاب شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که فلسفه حقیقی وجود فقیه، پرورش عالم به دین است و دولت‌ها موظف به آماده‌کردن زیرساخت‌ها از قبیل مکان و امکانات سخت‌افزاری دیگر هستند، ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که اصول و پایه‌های علمی تربیتی حوزه‌ها نباید در دست دولت‌ها باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه‌های بزرگان دینی، اجرای این مسأله که حوزه های علمیه از نظر بودجه باید مستقل بوده و نباید تحت نظر دولت‌ها باشند، امری ضروری است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر استفاده حداکثری از اساتید اخلاق، گفت: اگر هر استاد خود را موظف بداند در آغاز کلاس به اندازه 3 دقیقه یک روایت اخلاقی را برای طلاب بیان کند، این حرکت به سرمایه عظیمی تبدیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به کلاس درس مقام معظم رهبری، ادامه داد:مقام معظم رهبری در کلاس‌های درس خودشان همواره در ابتدای بحث روایتی اخلاقی را مطرح می‌فرمایند که بسیار موثر و ارزنده است و زمان بسیار کمی را هم در بر می‌گیرد اما بسیار مفید است. خوب است اساتید مدارس هم این نکته را مدنظر قرار داده و به این امر بها دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی افزود:همگی ما باید بدانیم که جایگاهی که در آن قرار گرفته‌ایم لطف عظیمی از جانب خداوند است و اگر قدردان و شکرگذار این نعمت نباشیم و وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم خداوند احتیاجی به ما نخواهد داشت و با برکناری ما افراد شایسته‌تری را جایگزین خواهد کرد ولی در مقابل از آگاه به وظایف باشیم، حوزه های علمیه رشد و شکوفایی بهتری خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این‌که در اداره حوزه های علمیه باید اتکال همگی افراد فقط و فقط به خداوند عالم باشد، اظهار کرد: اعتقاد قلبی بنده این است که بانوان در حوزه های علمیه با علم‌آموزی صحیح می‌توانند بسیار مفید واقع شوند و در عرصه‌های آموزشی و تربیتی و اخلاقی اثرگذار باشند./978/د101/ب4

ارسال نظرات