۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۰۲۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله غیوری در اهواز، برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم در مؤسسه امام علی(ع) باغملک، برگزاری مسابقه کتاب خوانی در دانشگاه خاتم الانبیا اندیمشک و تأسیس مرکز آموزشی پژوهشی علوم اسلامی کوثر در دزفول از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا از اهواز، به پاس سال‌ها مجاهدت‌ و خدمت آیت‌الله سید علی غیوری در راه انقلاب و نظام و خدمت به اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر جامعه، مجلس یادبودی از سوی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در اهواز برگزار شد.

در این مراسم که ظاهر رستمی، معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و جمعی از معاونان و مسؤولان این حوزه حضور داشتند، مراسم با تلاوت آیات آسمانی وحی آغاز شد.

همچنین در ادامه این مراسم که با حضور گسترده روحانیت مبارز، مسؤلان و مدیران نهادهای استانی و عموم مردم شریف اهواز و سایر شهرستان‌ها در مسجد آیت‌الله بهبهانی اهواز برپا شد، آیت‌الله احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان فضایل اخلاقی و خدمات ارزشمند آن عالم ربانی و مجاهد پرهیزگار، یاد و خاطره ایشان را ارج نهاده و از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت درخواست کرد.

برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم در مؤسسه امام علی(ع) باغملک

حسین‌علی قیصری، مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) باغملک، با بیان این که کلاس‌های حفظ قرآن کریم این مؤسسه برای 25 بانو و آقا در حال برگزاری است، افزود: حفظ قرآن کریم بانوان تا جزء 10 و آقایان تا جزء 6 پیش رفته‌اند.

وی گفت: این مؤسسه قرآنی موفق به پرورش حفاظی شده است که در مسابقه های قرآن کریم دانش‌آموزان اوقاف مدهامتان، هلال احمر و بهزیستی مقام کسب کرده‌اند.

قیصری با بیان این که در کلاس‌های حفظ خردسالان 10 قرآن‌آموز داشته‌ایم، عنوان کرد: جهت تسهیل در آموزش حفظ قرآن کریم از داستان‌، بازی، نقاشی و پخش فیلم‌های قرآنی استفاده می‌کنیم.

مدیر مؤسسه قرآنی امام علی(ع) شهرستان باغملک گفت: روش حفظ قرآن کریم برای بزرگسالان تکلیف‌مدار بوده و قرآن‌آموزان در هفته دو بار جهت رفع اشکالاتشان به کلاس مراجعه می‌کنند.

برگزاری مسابقه کتاب خوانی در دانشگاه خاتم الانبیا اندیمشک

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مسابقه کتابخوانی پیامکی «زندگانی شهید علم الهدی» در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان در حال برگزاری است..

این مسابقه ویژه اعضای هیأت علمی و کارکنان تدوین شده و منبع این مسابقه کتاب «سفر سرخ» تالیف نصرت‌الله محمودزاده است. علاقهمندان به شرکت در این مسابقه تا چهارشنبه، 1 بهمن فرصت دارند...

یادآور می‌شود، کتاب سفر سرخ که چاپ اول آن در سال 1376 و چاپ پنجم آن در پاییز 1387 منتشر شده است، زندگینامه داستانی درباره وقایع، سرگذشت، خاطرات و یادداشت‌های شهید سیدحسین علم الهدی از زبان همرزم او است..

در مقدمه کتاب آمده است: «شناخت این افراد بستری است برای ورود به نقاط عطف تاریخ جامعه؛ زیرا اراده آنها است که تاریخ را رقم زده است و سمت و سوی جامعه را تعیین میکند».

نصرت‌الله محمودزاده درباره آشنایی‌اش با این شخصیت در این کتاب نوشته است: آشنایی با سیدحسین علم الهدی در جبهه سوسنگرد به ویژه هویزه در اوایل حمله عراق به ایران فرصتی شد تا که ژرفنگری این جوان را کنجکاوانه دنبال کنم. مقاومت او در برابر تانک‌های سرمست عراقی در دشت هویزه نقطه عطف این آشنایی بود..

کتاب «سفر سرخ» با 359 صفحه حاوی 13 فصل و در پایان کتاب، عکس‌ها و اسناد این شهید نیز ضمیمه شده است.

این کتاب در پنجمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در رشته زندگینامه داستانی، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

تأسیس مرکز آموزشی پژوهشی علوم اسلامی کوثر در دزفول

حجت‌الاسلام سید‌محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه شهرستان دزفول و مؤسس مرکز آموزشی پژوهشی علوم اسلامی کوثر شهرستان دزفول ابرازداشت: هدف از افتتاح این مرکز ارتقا سطح فرهنگ دینی و آموزه‌های دینی در میان بانوان شهرستان دزفول است.

وی ضمن اشاره به این که این مرکز تا پایان دی برای ترم بهمن پذیرش دارد، گفت: تاکنون 50 نفر به منظور تحصیل در این مرکز ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان این که این مرکز در دو سطح تحصیلی آموزش‌های خود را ارائه خواهد داد، افزود: دوره عمومی در 4 ترم برگزار خواهد شد و افرادی که موفق به گذراندن دوره عمومی شدند به دوره تخصصی وارد می‌شوند.

مؤسس مرکز آموزشی ـ پژوهشی علوم اسلامی کوثر دزفول در ادامه گفت: در دوره عمومی مباحثی همچون تفسیر قرآن، اخلاق، احکام،‌ تاریخ، کلام و مباحث سیاسی روز آموزش داده خواهد شد و در دوره تخصصی افراد براساس علاقه و توانمندی در رشته‌های فن خطابه، زمینه‌های پژوهشی علوم اسلامی، دین‌پژوهی و مداحی اهل‌بیت(ع) به تحصیل می‌پردازند.

وی شرایط لازم جهت نامنویسی بانوان متقاضی را داشتن حداقل مدرک سیکل و سن بالای 18 سال عنوان کرد و افزود: این مرکز به صورت پاره‌وقت به فعالیت خواهد پرداخت. همچنین از نکته های جالب توجه این مرکز فراهم شدن امکان تحصیل برای بانوان سنین بالا است که امکان ورود به حوزه و دانشگاه را ندارند./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات