۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۴۱۶۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

فعالیت 570 روحانی مبلغ در مساجد، مدارس و ادارات خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از 570 روحانی مبلغ و مبلغه به عنوان ائمه جماعات در مساجد، مدارس، ادارات و دانشگاه های این استان فعالیت می کنند.
حجت الاسلام روحاني نيا - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شمار کل روحانیان معمم در این استان را 509 روحانی و تعداد خواهران مبلغه را 164 مبلغه ساماندهی شده اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: از تعداد کل روحانیان معمم موجود در استان خراسان شمالی 208 روحانی در شهرستان بجنورد، 70 روحانی در اسفراین، 63 روحانی در شیروان، 51 روحانی در مانه و سملقان، 44 روحانی در فاروج، 38 روحانی در سنخواست و جاجرم، 19 روحانی در گرمه و 16 روحانی شیعه نیز در شهرستان راز و جرگلان فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: در زمینه مبلغان خواهر نیز افزون بر 164 مبلغه ساماندهی شده، شمار طلاب فارغ التحصیل خواهر در بجنورد 174 مبلغه، طلاب فارغ التحصیل خواهر در شیروان 38 مبلغه، طلاب فارغ التحصیل خواهر در اسفراین 28 مبلغه و تعداد کل طلاب خواهر در حال تحصیل در استان نیز افزون بر 300 نفر است.

 

به گفته وی همچنین در حال حاضر 868 طلبه بومی استان خراسان شمالی در حوزه های علمیه قم و مشهد مقیم شده اند که از این تعداد 500 طلبه در مشهد و 368 طلبه نیز در قم به سر می برند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه شمار روحانیان نیروهای مسلح استان خراسان شمالی را 35 روحانی و شمار روحانیان شاغل در بجنورد را 75 روحانی ذکر و اضافه کرد: همچنین در استان خراسان شمالی اکنون 15 ائمه جمعه تشیع و یک امام جمعه اهل سنت فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به این که حال حاضر بیش از 570 روحانی مبلغ به عنوان ائمه جماعات در مساجد، مدارس، ادارات و دانشگاه های این استان فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد 156 مبلغ و مبلغه در مدارس، 28 روحانی در دانشگاه ها، 176 نفر در ادارات و 218 روحانی در مساجد به عنوان ائمه جمعه در حال فعالیت هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اعزام 184 روحانی مبلغ و مبلغه به مدارس و دانشگاه های این استان برای اقامه نماز در سال جاری، اظهار داشت: اعزام ائمه جماعت به مدارس و دانشگاه ها با مشارکت نهاد آموزش و پرورش، دانشگاه ها و اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

 

به گفته وی روحانیان اعزامی با حضور در مدارس و دانشگاه ها و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر به ارائه سخنرانی در خصوص نماز، اخلاق و احکام و روایات و احادیث مذهبی نیز می پردازند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: در طرح مزبور افزون بر اعزام امام جماعت به مدارس و دانشگاه ها، نهاد تبلیغات اسلامی استان اقدامات دیگری از جمله اهدای قرآن کریم و کتاب های مذهبی به کتابخانه های مدارس و دانشگاه ها و برگزاری مسابقات فرهنگی در این مراکز را نیز انجام می دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به نیاز و اهمیت حضور روحانیان در ادارات و مراکز علمی و دانشگاهی، این نهاد برای اعزام روحانی مبلغ و مبلغه به این مراکز آمادگی کامل دارد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات