۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۴۱۹۱۷

گردهمایی مبلغان حوزه علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان هجرت مازندران امروز در بابلسر برگزار شد.
گردهمايي مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گردهمایی مبلغان هجرت مازندران امروز در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر برگزار شد.

 

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در این مراسم با بیان این که برای نخستین بار در استان، 150 نفر مبلغان به همراه همسران خود در این گردهمایی حضور دارند، گفت: تجلیل از تلاش های مبلغان و همسران گرامی آنها در سال یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش یک روزه است.

 

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اقامه نماز صبح از سوی مبلغان در مناطق تبلیغی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی در روستاها و مناطق محرم اقامه نماز جماعت در سه نوبت است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضور دائمی مبلغان در مناطق تبلیغی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز مناطق روستایی ما بیشتر نیازمند بهره گیری از نعمت روحانیت است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که خروج اسلام از غربت و مهجوریت یکی از مهم ترین وظایف روحانیت است، گفت: متأسفانه در دنیای امروز دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه اسلام به کار گرفتند.

 

وی با اشاره به این که روستاهای بسیاری در مازندران نیازمند حضور مبلغ و روحانی هستند، افزود: حضور روحانیت در روستاها زمینه ساز گسترش مبانی دینی را فراهم می کند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان با جنگ نرم تلاش می کند مبانی دینی را در جامعه کمرنگ کند، گفت: بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور گسترده روحانیت در میدان تبلیغی هستیم.

 

وی به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: وجود پیامبران الهی و اولیای خداوند در اعصار مختلف بیانگرآن است که دین نیازمند وجود تبلیغ و مبلغانی است که وظیفه دارند آن را برای همه بندگان الهی تشریح کنند.

 

وی با بیان این که سنت الهی اقتضا می کند که دین تبلیغ شود و همگان در جریان برنامه های درست و صحیح زندگی خود قرار بگیرند، ادامه داد: خداوند متعال نیز این برنامه‌ها را تنظیم و از سوی انبیا و اولیای برگزیده خود برای فلاح و رستگاری آدمی فرستاده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات