۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۴۲۴۷۳
آیت الله عالمی:

شکر نعمت هدایت‌بخش ولایت واجب است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت شکرگزاری در برابر نعمت های خداوند گفت: انسان باید برای نعمت بزرگ ولایت که پرچم دار ایمان است شکرگزار باشد، ولایت حیات بشر را به سمت ایمان هدایت می‌کند.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به ضرورت شکر گزاری در برابر نعمت های خداوند گفت: انسان باید برای نعمت بزرگ ولایت که پرچم دار ایمان است شکرگزار باشد، ولایت حیات بشر را به سمت ایمان هدایت می کند.

 

وی با اشاره به آیه 19 و 20 سوره حجر بر ضرورت حفظ محیط زیست تأکید کرد و افزود: خداوند می فرماید که زمین مستعد آفریده شده و خداوند متعال هرچه برای انسان نیاز بوده است را فراهم کرده تا محیط مناسبی برای زندگی انسان باشد.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این که زیبایی خلقت از دلایل توحید خداوند است، اظهار داشت: خداوند بستر زندگی و محیط زیست را کامل و بی عیب آفریده است، از همین رو انسان باید به شکرانه این نعمت از آنان حفاظت کند.

 

وی بر لزوم پرهیز از استفاده بی جا از نعمت های الهی تأکید کرد و افزود: اگر انسان با حرص و بی جا از نعمت های الهی استفاده کند سبب برهم ریختگی وزن عالم خواهد شد؛ بنابراین از محیط زیست باید به عنوان یک تکلیف الهی مراقبت کرد.

 

آیت الله عالمی با بیان این که در مصرف آب و پاکیزه نگه داشتن آن باید بسیارد دقت شود، ابراز داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند که مزه آب، مزه حیات است؛ همچنین ایشان فرمودند که آب بهترین نوشیدنی دنیا و آخرت است.

 

وی یادآور شد: خداوند به وسیله نعمت های گوناگون انسان را مورد آزمایش قرار می دهد، از همین رو انسان باید احکام استفاده صحیح از نعمت ها را فراگرفته باشد؛ بنابراین اگر انسانی در حفاظت از محیط زیست کوشا باشد از این امتحان موفق خارج خواهد شد.

 

عضو خبرگان رهبری در پایان سخنانش با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) در زمینه ضرورت حفظ محیط زیست خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند که هوای پاک، آب فراوان و زمین مناسب از نعمت های مهم خداوند است، انسان ها باید در نگهداری آن ها کوشا باشند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات