۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۲۷۲۵
امام‌جمعه سرایان:

وهابیت با پشتیبانی غرب پروژه اسلام هراسی را تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه سرایان با بیان این‌که پروژه اسلام هراسی را وهابیت با پشتیبانی غرب تقویت می‌کند، گفت: پروژه اسلام هراسی دست غرب است و آن را افرادی فاقد بصیرت کافی که وهابیان هستند با پشتیبانی غرب اجرا می‌کنند.
شارلي ابدو

حجت‌الاسلام احمد نجمی پور، امام‌جمعه سرایان، در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که توهین به نبی گرامی اسلام(ص) در غرب پیشینه تاریخی  دارد، اظهارکرد: مسلمانان باید چرایی و کیفیت مقابله با غرب را بفهمند.

 

وی با اشاره به این‌که از حدود هزار سال پیش در اروپا تا امروز بحث اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی به شکل‌های مختلف وجود داشته است، گفت: ابزار توهین به مقدسات مسلمانان و در رأس آن پیامبر و بحث اذان و نماز و سایر مقدسات به جهت اسلام‌ستیزی در اروپا سابقه چندین قرنی دارد.

 

حجت‌الاسلام نجمی پور تفکر سکولار را رقیب تفکر اسلام بیان کرد و افزود: تفکر غالب در اروپا تفکر سکولار است که این تفکر اسلام را هم رقیب و دشمن می‌پندارد.

 

وی  با اشاره به این‌که اندیشه غرب متدین مسیحی و تفکر سکولار در حال تنزل است، گفت: در مقابل افکار سکولاریسمی سعی دارند که تفکر اسلام را نزد غربی‌ها چهره‌ای معیوب و وحشی جلوه دهند.

 

امام‌جمعه سرایان تصریح کرد: غرب در تبلیغاتش، اسلام را اهریمن و تهی از انسانیت نشان می‌دهد، به حدی که همین سال گذشته میلادی پرشنونده‌ترین برنامه رادیویی با مجری‌گری فرد معروفی به نام مایکل سوییچ دلایل مختلف اقامه کرد که مسلمانان به دلایل قومی و نژادی مختلف انسان نیستند بنابراین جریان‌های حاکم در اروپا این فکر ضد اسلامی را در تفکرشان دارند و این فکر در میان مردم اروپا و غرب هم گسترش داده‌شده است.

 

وی با اشاره به  تقابل تاریخی میان اسلام و غرب گفت: در اسلام‌ستیزی که غرب کلید زده صهیونیسم و اسرائیل نقش بسزایی دارد.

 

حجت‌الاسلام نجمی پور ادامه داد: جدای از تفکرات گذشته یهود وقتی اسرائیل در یک کشور اسلامی تأسیس شد، دائم این تقابل را کلید می‌زند و به غرب سیگنال می‌دهد که با عده‌ای طرف هستیم که دشمن شما و خواستار نابودی شما هستند.

 

وی با انتقاد از بعضی کشورهای عربی که در مقابل جنایات  استکبار جز سکوت کاری دیگر انجام ندادند، ادامه داد: کشورهای اسلامی مراقب توطئه‌های دشمن که هدفش نابودی اسلام است، باشند.

 

امام‌جمعه سرایان بابیان این‌که بزرگ‌ترین رسانه‌های دنیا  در دست صهیونیسم است، تأکید کرد: در عرصه رسانه صهیونیست‌ها با تبلیغات ساختگی و با ساختن فیلم‌های ضد اسلامی به نفرت بیزاری از اسلام دامن می‌زنند و پازل و جورچینی را که غرب برای گسترش اسلام‌ستیزی در دنیا طراحی کرده به‌پیش می‌برند.

 

وی افزود: در دنیا تفکری به نام وهابی برمی‌خیزد و قطعه اصلی این جورچین را تکمیل می‌کند و می‌گویند نسخه برابر اصل است هر چه شما می‌گویید درست است و ما همانیم که شما گفتید؛ بنابراین بزرگ‌ترین ناجی برای غرب و صهیونیسم و بزرگ‌ترین دلیل برای اسلام هراسی مردم دنیا می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام نجمی با اشاره به این‌که تفکر داعشی از سوی ارتجاع عرب و غرب حمایت می‌شود، اضافه کرد: این گروهک تروریستی می‌خواهند شیعه را از بین ببرد و در بین مسلمانان تفکر شیعه هراسی را القا می‌کنند.

 

 وی بابیان این‌که در جهان از کنار دیوار چین گرفته تا غرب، تفکر اسلام‌ستیزی تقویت می‌شود، تأکید کرد: پروژه اسلام هراسی دست غرب است و این پروژه را افرادی فاقد بصیرت کافی  که وهابیت‌اند با پشتیبانی غرب اجرا می‌کنند.

 

امام‌جمعه سرایان با اشاره به این‌که مکتب تشیع امروز در برابر یک تهدید بزرگ قرار داد، اظهار کرد: مکتب تشیع باید نگاه شیعه هراسی در جهان را خنثی کند.

 

وی با اشاره به این‌که وظیفه ما تبلیغ عقلانی از تشیع است، ادامه داد: پروژه شیعه هراسی را که دشمن طراحی کرده را به دست خودمان تقویت نکنیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

 

حجت‌الاسلام نجمی پور ادامه داد: مخاطب ماکسانی هستند که آنان را متدین می‌دانیم و وابسته نیستند اما گمان می‌کنند تنها رسالت شیعه امروز ناسزاگویی است این دقیقا در زمین دشمن بازی کردن است./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات